تازه های سایت

کد مطلب: 46435
2. تير 1400 - 8:44
دادستان عمومی و انقلاب نهاوند، گفت:دستفروشان نهاوند در 2 بازارچه احداث شده ساماندهی شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،عباس آزادبخت در جلسه ساماندهی سدمعبر و دستفروش نهاوند با بیان اینکه تاکنون مکانی برای ساماندهی دستفروش‌ها در شهر نهاوند نبوده،  گفت: به خاطر بحث اقتصادی و معیشت این افراد، با نوع فعالیتشان مقابله جدی نشده و ملاحظه هم شده است، اما اکنون با راه‌اندازی 2بازارچه، دیگر قابل قبول نخواهد بود  که دستفروشی در مناطق ممنوعه شهر که شهرداری اعلام کرده، فعالیت داشته باشد.

وی اظهار کرد: هزینه تحویل غرفه‌ها مناسب است،  زیرساخت‌ها هم فراهم است و دیگر قابل قبول نیست که بساط سدمعبر در نقاط ممنوعه شهر گسترده شود و در این صورت مقابله و برخورد جدی می‌شود.

دادستان نهاوند به دستفروش‌های شهر توصیه کرد تا در موعد مقرری که اعلام شده، نسبت به ثبت‌نام، اقدام کنند.

رفع خطر از ۱۸۰ ملک پر خطر طی یک سال گذشته در نهاوند

وی گفت: اما درباره رفع خطر از املاک خطرزا که حدود یک سالی می‌شود در شهر نهاوند به صورت جدی با همکاری شهرداری نهاوند در حال انجام است تاکنون ۱۸۰فقره ملک خطرزا در شهر تعیین‌تکلیف(رفع خطر) شده است و بنابر شواهد این موضوع در یک سال گذشته بازخورد قابل توجهی داشته است  و می‌توان آن را از اقدام‌های پیشتاز در استان و بلکه کشور هم دانست.

 دادستان نهاوند گفت: بر حسب اجرای ماده ۵۵ و ۱۱۰قانون شهرداری‌ها نسبت به رفع خطر از ملک(مسدود کردن درهای ورودی) رفع خطر بر عهده مالک است و هرکه ملک خطرزایی دارد باید در مدتی که شهرداری اعلام می‌کند براساس وظیفه رفع خطر کند و در غیر این صورت شهرداری وارد کار می‌شود.

 عملکرد قابل توجه شهردار نهاوند در رفع خطر از املاک خطرزا

آزادبخت بیان کرد: در این مدت یکساله ۱۸۰فقره ملک در شهر نهاوند رفع خطر شده است، البته پیش از آن به مالکین اخطار رفع خطر شده که شامل تخریب یا دیوارکشی بوده است که در نهایت اگر رفع خطر جز با تخریب امکان‌پذیر نباشد، اقدام به تخریب می‌شود.

به گفته دادستان نهاوند، حسین‌پور شهردار نهاوند در این حوزه ورود و عملکرد خوبی داشته است.

دیدگاه شما