تازه های سایت

کد مطلب: 45905
11. ارديبهشت 1400 - 8:08
با توجه به شروع فصل شکار ممنوع انجام می شود
تشدید گشت و کنترل کارشناسان محیط زیست در مناطق شکار ممنوع نهاوند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند از تشدید گشت و کنترل در مناطق صید و شکار ممنوع این شهرستان با توجه به فرا رسیدن فصل ممنوعیت شکار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: مناطق حفاظت شده نهاوند به لحاظ تنوع گونه های جانوری حیات وحش بسیار با اهمیت هستند و همه باید در حفظ و حراست از این عرصه ها تلاش کنیم.

وی به بازدید از منطقه حفاظت شده ملوسان اشاره کرد و با  در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی محیط بانان گفت: در سالجاری كه عرصه های زیست محیطی شهرستان با  خشكسالی مواجه شده اند؛ گونه های حفاظت شده بیشتر در معرض خطر و تهدید بیشتری هستند.

سلگی از محیط بانان خواست: تمام سعی و تلاش خود را جهت مراقبت و حفاظت از گونه های جانوری یاد شده به كار گیرند و با متخلفان و شكارچیان برخورد بسیار جدی و قاطع داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند همچنین گفت: در بازدید از ارتفاعات دره زاغه شادمانه به چوپانان که گله های خود را در ارتفاعات منطقه حفاظت شده به چرا برده بودند تذکر داده شد.

وی همچنین از هشدار به متخلفان صید غیرمجاز ماهی در رودخانه گاماسیاب نهاوند خبر داد و افزود: در بازدید و گشت و کنترل رودخانه گاماسیاب منتهی به روستاهای بابارستم و مرادآباد با مشاهده تعدادی متخلفان که در حال صید غیرمجاز ماهی در این رودخانه ها بودند تذکر داده و آنها بعد از هشدار و اخطار منطقه را ترک کردند.

 سلگی گفت: به منظور پیشگیری از صید غیرمجاز در فصل ممنوعه صید، اقدامات گشت و کنترل اداره محیط زیست شهرستان تشدید خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز فصل ممنوع بودن صید و شکار در نهاوند افزود: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده متخلفان، این اداره با گشت و کنترل‌های مستمر در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع از هرگونه تخلف در این حوزه ممانعت به عمل خواهد آورد و در صورت مشاهده افراد متخلف به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: در راستای این اقدام کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست اقدام به گشت و کنترل در مناطق شکار ممنوع گرین و تازناب شهرستان نهاوند کردند.

 وی در پایان اظهار داشت: افزایش مشارکت مردم در حفاظت از حیات وحش، آموزش و فرهنگ سازی برای جلوگیری از شکار غیرمجاز نقش مهمی در پایداری جمعیت گونه‌های ارزشمند جانوری در زیستگاه‌های شهرستان به‌ویژه مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع دارد.

دیدگاه شما