تازه های سایت

کد مطلب: 45290
9. اسفند 1399 - 8:51
در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند مصوب شد برای ثبت ملی روز 14 آبان سال 57 به نام نهاوند به عنوان اولین شهری که مجسمه شاه را پایین کشید کمیته ای تشکیل و پیگیر این کار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، با مصوبه شورای فرهنگ عمومی نهاوند کمیته تخصصی برای ثبت روز ۱۴ آبان سال ۵۷ سالروز پایین کشیدن مجسمه شاه برای اولین بار در نهاوند در تقویم ملی کشور تشکیل می شود.

حجت الاسلام مغیثی در شورای فرهنگ عمومی نهاوند نکته کلیدی اساسی و ریشه ای جامعه را عدالت عنوان کرد.

امام جمعه نهاوند حضرت علی(ع) را نماد عدالت بشر دانست و اظهار داشت: در نظام تشریع و تکوین یکی از شرایط  پیامبران عدالت می باشد که در تمام مسائل جامعه اسلامی و ارکان نظام باید عدالت برقرار باشد.

وی معضلات اجتماعی اقتصادی و سیاسی در جامعه را ریشه در نبود و رعایت عدالت دانست و تاکید کرد: این موضوع باید به صورت کاربردی و عملی در بین آحاد مردم به ویژه مسئولین مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه علی چگنی نماینده اصحاب رسانه در شورای فرهنگ عمومی گزارشی پیرامون نقش رسانه ها در دوران کرونا در یکسال گذشته جهت اطلاع رسانی ، پیشگیری و مبارزه با کووید ۱۹ در شهرستان نهاوند ارائه کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار نیز  روز ۱۴ آبان سال ۵۷ پایین کشیدن مجسمه شاه در نهاوند برای اولین بار در کشور و شهدای گروه ابوذر را هویت این شهرستان برشمرد ، و گفت: بحث ثبت روز ۱۴ آبان در تقویم رسمی کاری است که بایستی به صورت جدی و تخصصی پیگیری شود.

مهدی جلال وند در مورد ثبت این اتفاق انقلابی و تاریخی در شهرستان نهاوند برای اولین بار در کشور گفت : نیاز است جلسه ای تخصصی در این حوزه با حضور نهادها و دستگاه های مرتبط و تخصصی به ویژه دانشگاه های شهرستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و مستندات علمی و تاریخی در این زمینه گردآوری شود ، تا بتوانیم این مهم را در از طریق شورای انقلاب فرهنگی در تقویم ملی ثبت کنیم.

دیدگاه شما