تازه های سایت

کد مطلب: 45239
5. اسفند 1399 - 8:27
فرماندار نهاوند از عملیات اجرایی خط آنتنی نهاوند در راه آهن غرب کشور بازدید کرد و از اتصال این خط به بروجرد و در نهایت به راه اهن جنوب کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مراد ناصری فرماندار نهاوند از ایستگاه دوم راه آهن شهرستان در شهرک شهیدحیدری (خط آنتنی نهاوند ملوسان به طول ۲۳ کیلومتر) بازدید کرد.

فرماندار نهاوند گفت : طرح راه آهن نهاوند به واسطه ایجاد ایستگاه در مرکز شهر، از طریق خط آنتنی به طول ۲۳ کیلومتر به شبکه راه آهن کشور متصل می شود.

شبکه راه آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر است که از ایستگاه سمنگان در اراک آغاز و پس از عبور از ملایر، نهاوند، کرمانشاه و خسروی تا کشور عراق امتداد دارد.

طول مسیر راه‌آهن غرب کشور در قطعه ملایر به نهاوند ۷۱ کیلومتر است که بهمن ماه سال ۹۶ توسط وزیر وقت راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

همچنین این مسیر یک بطول۲۳کیلومتر  با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در خرداد ماه سال ۹۸ با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی ،در انتهای شهرک شهید حیدری نهاوند آغاز شد.

ناصری فرماندار نهاوند در ادامه این بازدید گفت: با احداث ایستگاه شهرک شهیدحیدری به ملوسان اتصال نهاوند به شبکه ریلی از سمت کرمانشاه به غرب کشور و از سمت نهاوند_بروجرد به جنوب کشور فراهم می شود.

ناظر پروژه راه آهن غرب کشورهم گفت: پروژه راه‌آهن آنتنی نهاوند به طول حدود ۲۳ کیلومتر، بخشی از طرح راه‌آهن غرب کشور است که این شهرستان را از طریق راه‌آهن غرب کشور (اراک ـ کرمانشاه ـ خسروی) به شبکه ریلی متصل می‌کند.

عیسی بروشان گفت: این پروژه که در یک قطعه احداث می‌شود از ایستگاه شادمانه آغاز و پس از عبور از تنگه ملوسان با عبور از پل خاص به طول ۴۵۵ متر و دو دستگاه تونل به طول ۵۵۰ متر به ایستگاه نهاوند منتهی می‌شود و از جمله اهداف این پروژه اتصال شهرستان نهاوند به شبکه ریلی، رونق اقتصای و اجتماعی منطقه، بهبود و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه و کاهش ترافیک جاده‌ای است.

وی در ادامه اظهار کرد: اعتبار این پروژه در بودجه سال ۱۴۰۰ در محور ریلی غرب کشور نزدیک به ۱۴۰میلیارد تومان است، که تا کنون این پروژه در ایستگاه ملوسان نهاوند ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مهمترین مشکلات پروژه وجود تعدادی از معارضین محلی به خاطر وجود زمینهای کشاورزی مسیر احداث راه آهن و تامین اعتبارات مالی پروژه می باشد.

ناظر پروژه راه آهن غرب کشور در پایان گفت : امیدواریم با کمک مسئولین شهرستان در رأس فرماندار نهاوند بتوانیم مشکل معارضین محلی پروژه را پیگیری و حل نماییم

دیدگاه شما