تازه های سایت

کد مطلب: 45025
20. بهمن 1399 - 8:16
مدیر شبکه بهداشت نهاوند با بیان اینکه تمام مراکز جامع سلامت در نهاوند دارای پزشک عمومی هستند گفت: در حال مذاکره با خیری هستیم تا بخش دیالیز را در شهرستان فعال کنیم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سیامک دانشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته برای مراکز جامع سلامت نهاوند پزشک عمومی تامین شده و با هیچ مشکلی در زمینه ارائه خدمات پزشکی مواجه نیستند.

وی افزود: ارائه خدمات پزشکی در مراکز جامع سلامت برزول، گیان و فیروزان به صورت ۲۴ ساعته بوده و در خدمات در زمینه‌ دندانپزشکی، دارو، زنان ،اطفال و سایر موارد ارائه می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت نهاوند اضافه کرد: البته طبق قانون خدمات پزشکی ما در داخل مراکز جامع سلامت انجام می‌شود و به عنوان مثال نمی توانیم بدون نسخه پزشک دارو را در اختیار افراد برای مصارف خارج از درمانگاه بگذاریم.

وی از جذب پزشک عمومی و متخصص برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۴ پزشک متخصص در رشته های مختلف، ۶ پزشک عمومی برای اورژانس و ۱۳ پزشک برای مراکز جامع سلامت جذب کرده‌ایم که با این میزان نیاز به پزشک در سطح شهرستان تامین شده است.

دانشور از بهره‌برداری طرح‌های شبکه بهداشت در دهه فجر خبر داد و افزود: راه‌اندازی دستگاه اکسیژن‌ساز جدید در بیمارستان آیت‌الله قدوسی یکی از این طرح‌ها بود که با راه‌اندازی این دستگاه تعداد آن در دو بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان و شهید قدوسی به چهار مورد رسیده است.

وی از راه‌اندازی دستگاه ام آی آر و تلاش برای جذب یک دستگاه جدید در بیمارستان شهید قدوسی به عنوان یکی دیگر از طرح‌های دهه فجر خبر داد و گفت: دستگاه ام آی آر یکی از مهمترین نیازهای شهرستان بود که برای فعالیت آن طی قراردادی به بخش خصوصی واگذار شد تا مطابق با تعرفه‌های دولتی خدمات ارائه دهد.

مدیر شبکه بهداشت نهاوند با بیان اینکه علاوه بر این یک دستگاه سی تی اسکن نیز وارد بیمارستان شده که کارهای زیربنایی آن برای راه‌اندازی در حال انجام است از جذب دو دستگاه سونوگرافی و ونتیلاتور خبر داد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته یک دستگاه سونوگرافی و یک دستگاه ونتیلاتور جذب شده که دستگاه سونوگرافی امروز وارد شهرستان شده و پس از کارهای زیربنایی آن نصب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دانشور راه اندازی اورژانس بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان، تجهیز بخش آی سی یو به ۱۶ تخت و راه اندازی دستگاه اکو سرم با ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار را از دیگر طرحهای قابل افتتاح این بیمارستان در دهه فجر عنوان کرد.

وی همکاری خیرین برای تامین بخشی از تجهیزات حفاظت فردی و درمانی را از جمله ظرفیت‌های موجود در بخش درمان ذکر کرد و افزود: در اولین ماه‌های شیوع کرونا بیش از ۴۰ هزار ماسک توسط یکی از خیرین و تعدادی لباس گان به ارزش ۶۱ میلیون تومان از طرف سایر به بخش درمان هدیه شد و از سوی پزشکان شهرستان نیز بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی کمک شده است. 

مدیر شبکه بهداشت نهاوند گفت: البته در تهیه تجهیزات پزشکی نیز خیر داریم که به ما کمک داشته باشد و در این راستا در حال مذاکره با خیری هستیم که بتوانیم از این طریق بخش دیالیز را در شهرستان فعال کنیم.

دانشور در رابطه با تجهیز بخش اورژانس شهرستان افزود: در حال حاضر ۶ پایگاه اورژانس داریم که دو مورد آن شهری و چهار مورد نیز جاده‌ای است که به منظور تسهیل در ارائه خدمات، در حال ایجاد یک پایگاه دیگر شهری هستیم که مجوز آن دریافت و وسایل و تجهیزات مورد نیاز آن فراهم شده که با تامین مکان ان راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما