تازه های سایت

کد مطلب: 42154
8. تير 1399 - 7:59
فرماندار نهاوند گفت: طرح ضربتی ۲۱ روزه مقابله با کرونا تا پایان تیر ماه ادامه دارد و اثار این طرح باید مشخص شود و مردم باید نتیجه را احساس کنند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مراد ناصری در هجدهمین جلسه ستاد پیشگیری کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس در شهرستان نهاوند اظهار داشت: کرونا بحرانی است که نه تنها نهاوند و استان بلکه جهان را در برگرفته است و هیچ راه کنترل و درمانی جز فاصله‌گذاری اجتماعی ندارد.

وی گفت:  طرح ضربتی ۲۱ روزه تا پایان تیر ماه ادامه دارد و آثار این طرح باید مشخص شود و مردم باید نتیجه را احساس کنند.

فرماندار نهاوند افزود: مردم ملزم به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند همچنین باید از حضور در مراسمات عزا و عروسی جداً خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه کرونا به تنهایی خطر نیست و عادی شدن کرونا خطرناک است، اظهار داشت: بحران کرونا با کمک مردم برطرف می‌شود.

ناصری گفت: شبکه بهداشت و بخشداران باید بر مراسم ختم نظارت بیشتری داشته باشند و از صاحبان عزا تعهد گرفته شود تا تجمعی نباشد و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و فعالیت تالارها با یک سوم ظرفیت واقعی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه مسئول اطلاع رسانی آمار کرونا سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان و در شهرستان رئیس شبکه بهداشت و درمان است، اظهار داشت: کادر درمانی ما شب و روز در بیمارستان در حال تلاش هستند، باید به فکر آنها باشند و زحمات آنها نباید نادیده گرفته شود.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: مسئولین شبکه بهداشت و درمان، فوتی چه کرونایی و چه غیرکرونایی را تا زمانی که افراد نزدیک تعهدات لازم را انجام نداده‌اند تحویل ندهند، آمبولانس به هیچ‌وجه درب منزل نرود.

وی با بیان اینکه خط قرمز من، سلامت مردم است، گفت: مدیران همه پای کار بیایند؛ مردم باید آثار کارهای انجام شده ستاد کرونا را ببینند.

ناصری با بیان اینکه بحران جای عقده‌گشایی و سهم‌خواهی نیست، بلکه باید با هم باشیم، گفت: اصحاب رسانه که سرمایه این شهرستان هستند در شرایط بحران کمک کنند و واقعیت‌ها را بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی، توسط اصحاب رسانه با آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی بطور درست انجام خواهد شد، اظهار داشت: اصحاب رسانه اگر برای آگاهی‌رسانی به مردم میدان‌دار شوند به بهترین شکل می‌توانیم بحران را مدیریت کنیم.

فرماندار نهاوند بیان کرد: طرح ضربتی ۲۱ روزه ستاد کرونا در شهرستان نهاوند تا پایان تیرماه باید جواب بدهد، این طرح به طور مرتب در شهرها و روستاها با نظارت ستاد و با ماشین‌های سیار انجام شود.

وی ضمن گلایه از اوضاع حمل و نقل همگانی نهاوند گفت: از اوضاع حمل ونقل همگانی گله‌مندیم، برخی رانندگان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و باید موظف به اجرای پروتکل‌ها باشند .

ناصریی در پایان از اداره صنعت و معدن شهرستان بیش از پیش باید پای‌کار باشد و گفت: جدیت بیشتری به خرج دهد و پای کار بیایند و به همه اصناف تذکر داده شود تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما