تازه های سایت

کد مطلب: 41658
28. ارديبهشت 1399 - 14:50
خداداد عزیزی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید: برگزاری یا لغو لیگ‌برتر ربطی به فوت متین قوسی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ظهر روز پنجشنبه خداداد عزیزی که معمولا میانه‌ای با شبکه‌های اجتماعی ندارد، با انتشار یک استوری در واتس‌آپ خبر تلخی را مخابره کرد؛ خبری که حکایت از درگذشت متین قوسی فوتبالیست ١٦ساله بر اثر ابتلا به کرونا داشت. متین یکی از بااستعدادهایی بود که ‌سال گذشته در برنامه ستاره‌ساز شبکه سوم سیما نامش مطرح شد و در بین ١٠ فوتبالیست برتر این مسابقه تلویزیونی نیز قرار گرفت. خداداد که از آن مسابقه با متین و خانواده‌اش آشنایی داشت، اولین نفری از جامعه فوتبال بود که خبر مرگ او را شنید و با انتشار آن غمی بزرگ به این جامعه القا کرد. حالا درگذشت متین قوسی علاوه بر اینکه انبوهی از پیام‌های تسلیت بزرگان فوتبال را به همراه داشته، دستاویزی برای تشکیل یک کمپین مجازی شده. بسیاری از مربیان، بازیکنان و اعضای کادر اجرایی باشگاه‌ها در روزهایی که هیچ‌کس به درخواست‌شان برای تعطیلی لیگ اهمیتی نمی‌دهند، با اشاره به مرگ این فوتبالیست جوان کمپین «کرونا١- فوتبال صفر» را راه انداختند و از حریرچی(معاون وزیر بهداشت) و سلطانی‌فر(وزیر ورزش) خواسته‌اند تا رأی به تعطیلی لیگ فوتبال بدهند. برای پیگیری ماجرای مرگ متین قوسی و حواشی ایجاد شده بعد از اعلام خبر فوت او با خداداد عزیزی همکلام شدیم که صحبت‌های جالبی در این خصوص دارد.

دلم برای پدر متین سوخت
اسطوره فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که چگونه از ماجرای مرگ متین قوسی باخبر شد، این‌طور توضیح داد: «من در ماه‌های رمضان معمولا تا سحر بیدار هستم و بعد از خوردن سحری تا ظهر می‌خوابم. روز پنجشنبه هم وقتی از خواب بیدار شدم، دیدم روی تلفن چند شماره غریبه افتاده که با من تماس گرفتند. به قسمت پیامک‌هایم که رفتم، دیدم یک‌نفر پیام داده: «من پدر متین قوسی هستم، متین فوت کرده است.» این پیام را که دیدم، شوکه شدم و سریعا با پدرش تماس گرفتم. بنده خدا او مثل ابر بهار گریه می‌کرد و اصلا حالم را تغییر داد.» خداداد صحبت‌هایش را در این خصوص این‌طور ادامه داد: «پدر متین می‌گفت پسرش ٥ صبح پنجشنبه به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده است. ظاهرا او مدتی خانه مادربزرگش بوده و خانواده‌اش کمی دیر متوجه بیماری‌اش شدند و نتوانستند کاری برای او انجام بدهند. البته او طی روزهای قبل از این اتفاق تلخ چندبار گفته که دل‌درد و تنگی‌نفس دارد اما انگار کسی جدی نگرفته و درنهایت این اتفاق غم‌انگیز رخ داده که جای تأسف است.» عزیزی درباره انتشار خبر فوت متین قوسی هم بیان کرد: «من اهل فضای مجازی نیستم اما از پدرش اجازه گرفتم تا متنی را در استوری واتس‌آپ بگذارم تا همه متوجه شوند و بقیه ماجرا را هم شما می‌دانید. واقعا دلم برای پدرش سوخت، تحمل اشک‌های او برایم سخت بود و امیدوارم خدا به خانواده متین صبر بدهد.»

بیشتر بخوانید:

مجبورند لیگ را برگزار کنند چون شهامت ندارند

متین کرونا نمی‌گرفت، فوتبالیست بزرگی می‌شد
خداداد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بیان روحیات متین قوسی و استعداد فوتبالی او پرداخت و گفت: «متین در تیم آقا فیروز(کریمی) بود. او فوتبالیست خوبی بود که به جمع ١٠نفر پایانی برنامه ستاره‌ساز هم راه پیدا کرد. یک بازیکن چپ‌پا و یک پسر دوست‌داشتنی که فکر می‌کنم اگر این اتفاق برایش نمی‌افتاد، فوتبالیست بزرگی می‌شد. همیشه پدرش کنار او بود و حمایتش می‌کرد و واقعا بابت این ضایعه ناراحتم.»

دوست ندارم هیچ‌ خانواده‌ای به خاطر لیگ داغدار شود
خداداد عزیزی که همواره صریح صحبت‌هایش را بیان می‌کند، در واکنش به ماجرای تشکیل کمپین از سوی فوتبالی‌ها برای تعطیلی لیگ با اشاره به فوت متین قوسی عنوان کرد: «موضوع اول درباره شروع لیگ این است که جان نه فقط متین قوسی بلکه هر آدمی ارزشش بالاتر از همه لیگ‌های دنیاست. درست است که فوتبال جذابیت‌های خودش را دارد و خیلی رقابت‌های دیدنی شکل می‌گیرد و من هم عاشق فوتبال هستم اما واقعا ارزش این را ندارد که حتی یک‌نفر هم از بابت برگزاری مسابقات به کرونا مبتلا شود. دیروز گریه‌های پدر متین حالم را بد کرد و دوست ندارم هیچ خانواده‌ای داغدار فرزندش شود. به همین خاطر لیگ باید تعطیل شود اما بحث اصلی چیز دیگری است.»

نباید از فوت یک پسربچه ١٦ساله سوءاستفاده کنیم
حماسه‌ساز ملبورن در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «ما نباید مرگ متین قوسی را به تعطیلی لیگ‌برتر وصل کنیم. متین که در فوتبال کرونا نگرفته، شاید در جمع دوستانش یا جای دیگر مبتلا شده، پس نباید به این موضوع دامن بزنیم. متأسفانه عده‌ای در فوتبال سوار قایقی می‌شوند که فقط منافع خودشان را دنبال کنند. آنهایی که فوتبال را می‌چرخانند هم، دنبال سود خودشان هستند. اگر فوتبال برگزار شود هم، به نفع عده‌ای می‌شود. متأسفانه برخی الان از فوت متین سوءاستفاده می‌کنند و این واقعا اوج ناجوانمردی یک آدم است. واقعا فوت متین ربطی به لیگ‌برتر ندارد. من خودم اولین نفر خبر فوت متین را اعلام کردم، اما واقعا نباید از مرگ یک پسربچه ١٦ساله این‌طور سوءاستفاده شود.»

رفقایم این کمپین ناجوانمردانه را تمام کنند
به خداداد عزیزی گفتیم خیلی از افرادی که در این کمپین عضو شدند، از دوستان خودش هستند؛ او بیان کرد: «فرقی ندارد چه کسی این کار را انجام داده، حرف من همین است که متین پسر بسیار خوبی بود و حتی به رفقای خودم می‌گویم که اگر راجع به لیگ‌برتر و تعطیلی‌اش حرف می‌زنیم، بحث کارشناسی کنیم که به چه دلایلی لیگ نباید برگزار شود، نه اینکه از مرگ یک پسربچه مایه بگذاریم. من فکر می‌کنم پدر و مادر این جوان هم از اتفاقی که افتاده، ناراحت بشوند و از دوستانم در فوتبال می‌خواهم این ماجرا را تمام کنند؛ چراکه واقعا برگزاری یا لغو لیگ‌برتر ربطی به فوت متین قوسی ندارد.» خداداد عزیزی صحبت‌هایش را این‌طور به پایان برد: «من خودم هم مخالف برگزاری لیگ‌برتر هستم اما باید این مسأله را با دلیل و منطق اعلام کنیم. حتی اگر قرار به شروع مسابقات لیگ‌برتر هم هست، باید با رعایت نکات بهداشتی باشد. آیا می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ ‌خب بسم‌الله. شروع کنیم. اما بازهم از رفقای فوتبالی‌ام می‌خواهم ماجرای فوت متین قوسی را ربطی به لیگ‌برتر و تعطیلی‌اش ندهند.»

منبع: شهروند

دیدگاه شما