تازه های سایت

کد مطلب: 40414
17. بهمن 1398 - 7:33
حسین امیر عبداللهیان تاکید کرد که امریکا در پی ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، از طریق یک میانجیگر پیامی بدین مضمون ارسال کرد که می توانیم درباره مواضعی که ایران می تواند هدف قرار دهد، توافق کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل درباره پاسخ ایران به ترور شهید سلیمانی گفت: آمریکایی ها از طریق برخی میانجیگرها گفتند که ما می توانیم از قبل درباره برخی مناطق آمریکایی که ایران می خواهد هدف قرار دهد، توافق کنیم؛ اما ایران با این امر مخالفت کرد و اعلام کرد این ما هستیم که این اهداف و سطح پاسخ و واکنش را خود تعیین می کنیم.

وی افزود: بمباران موشکی پایگاه عین الاسد تنها پاسخی به حمله امریکایی به خودروی شهید سلیمانی و همراهانش است و نه به ترور سردار سلیمانی؛ میانجیگرها پس از ترور سلیمانی پیامهای آشکاری از دولت امریکا بدین مضمون منتقل کردند که اگر ایران ترور سلیمانی را انتقام نگیرد ترامپ حاضر است تا تمام تحریم ها که در حیطه اختیارات رییس جمهور است، علیه ایران رفع کند؛ اما ایران مخالفت کرد.

عبداللهیان گفت: آمریکایی ها تصور نمی کردند که ما پایگاه عین الاسد را هدف قرار دهیم؛ زیرا بسیار مجهز و مستحکم بود و اگر هدف قرار بگیرد آنها می توانستند موشکهای ما را ساقط کنند و یا آنها را منحرف کنند؛ اما آنها از پاسخ ایران غافلگیر شدند و نتوانستند هیچ یک از موشکهای ایرانی را ساقط و یا منحرف کنند.

وی درباره اخراج نیروهای آمریکایی اظهار داشت: ما دوستانمان در عراق را تحت فشار قرار نمی دهیم؛ اما آنها از اشغالگری بسیار رنج کشیدند؛ آمریکایی ها باعث شدند تا فساد در عراق منتشر شود؛ اما عراقی ها خود راههای اخراج نیروهای امریکایی را تعیین می کنند.

عبداللهیان در خصوص مساله ادلب توضیح داد که در ادلب هزاران تروریست از جمله تروریستهای بیگانه وجود دارند و سوریه حق دارد تا این مناطق را پاکسازی کند.

منبع: العالم

دیدگاه شما