تازه های سایت

کد مطلب: 40180
25. دى 1398 - 8:53
فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) نهاوند گفت: پارک کرامت نهاوند که محل ترک اعتیاد و بازپروری معتادان متجاهر جنوب استان همدان است در زمینی به مساحت 5 هکتار احداث‌شده است و نیازمند تجهیز شدن است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، با حضور سردار مظاهر مجیدی فرماندهی سپاه انصار الحسین (ع) استان، سردار اصلانی معاون منابع و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، سردار تقوی مدیرکل بازرسی و امور استان‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، قاسمیان مدیرکل بودجه و برنامه‌ریزی این ستاد، آزاد بخت معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان، ناصری فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از پارک کرامت نهاوند بازدید شد.

پس‌ازاین بازدید در جلسه‌ای برای حل مشکلات این طرح سردار مجیدی فرمانده سپاه استان همدان گفت: کار ساخت این اردوگاه در زمینی به مساحت پنج هکتار از اسفند سال گذشته به‌منظور زیرپوشش قرار دادن شهرستان‌های جنوبی ملایر، تویسرکان، نهاوند و حتی اسدآباد آغاز شد.

وی اظهار داشت: این طرح شامل بیش از 2 هزار مترمربع بنا و ساختمان‌های مختلف است و شامل بخش‌های گوناگون است.

فرمانده سپاه استان همدان افزود: این اردوگاه برای پذیرش ۴۰۰ معتاد متجاهر در نظر گرفته‌شده است که در مرحله اول این طرح امکان پذیرش ۱۰۰ نفر معتاد را دارد.

مجیدی گفت: در پارک کرامت نهاوند معتادین متجاهر پس از ورود به مرکز نسبت به رهایی از بند اعتیاد زیر نظر پزشک بازپروری می‌شوند و سپس در بخش‌های مختلف این پارک نسبت به فراگیری مهارت‌های مختلف تحت آموزش قرار می‌گیرند و سپس به آغوش جامعه بازمی‌گردند.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان بیان کرد: در این مرکز با برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت بهبودیافتگان را ارتقا داده و از توان‌بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال برای این قشر استفاده می‌شود.

وی افزود: این اردوگاه دارای محل احیا، درمان، سم‌زدایی، قرنطینه، داروخانه، آزمایشگاه، آسایشگاه، حمام، آشپزخانه و غذاخوری است که کار عمرانی آن‌ها تمام‌شده است.

 فرمانده سپاه استان همدان بابیان اینکه هم‌اینک نیازمند تجهیز سیستم گرمایشی زیرساخت‌های برق، آب و گاز این طرح هستیم؛ اظهار داشت: برای تجهیز و بهره‌برداری آن نیازمند همکاری و مساعدت استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم.

وی گفت: هدف سپاه از راه‌اندازی اردوگاه کرامت در نهاوند، این است که پس از پذیرش و در ادامه درمان معتادان در این محل، از بهبودیافتگان صیانت شود.

هزینه ۷ میلیارد برای راه‌اندازی پارک کرامت در نهاوند

ناصری فرماندار نهاوند نیز در نشست بررسی و بازدید از پارک کرامت نهاوند گفت: از محل ماده ۱6 پارک کرامت نهاوند احداث و در حال راه‌اندازی است.

وی افزود: 7 و نیم میلیارد تومان تاکنون برای این طرح هزینه شده که ۵ میلیارد سپاه و 2 میلیارد و ۵۰۰ میلیون هم ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هزینه کرده است و بخش عمده‌ای از کار به اتمام رسیده است.

فرماندار نهاوند اظهار داشت: همه مجموعه شهرستان برای اتمام این طرح بزرگ همکاری خواهند کرد و با کمک همه مشکلات این طرح برطرف خواهد شد.

دستگاه‌های خدماتی برای حل مشکلات این پارک پای‌کار بیایند

آزاد بخت معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز در ادامه این نشست گفت: مدیران و مجموعه پای‌کار هستند با توجه به بازدیدی که داشتیم انتظار می‌رود با ارائه و اجرای تجهیزات، شاهد افتتاح آن در دهه فجر باشیم.

وی اظهار داشت: همه دستگاه‌ها ازجمله خدماتی و زیرساختی پای‌کار بیایند، فرماندار هم اعتباراتی اختصاص بدهند تا نیازمندی‌های زیرساختی تأمین و به‌زودی راه‌اندازی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان افزود: خوشبختانه روند ساخت پارک کرامت شهرستان نهاوند پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و آماده بهره‌برداری است.

آزاد بخت بابیان اینکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف باروحیه انقلابی حضور بابرکت دارد، گفت: منشأ حرکت سپاه برای رفع خلأهای مختلف در کشور روحیه انقلابی و جهادی است.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما