تازه های سایت

کد مطلب: 3976
14. آبان 1391 - 5:31
به گزارش سایتگرو: حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان نهاوند که با حضور اقشار مختلف مردم و شرکت گسترده دانش آموزان و دانشجویان در مصلی امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت:هریک از حوادث 13 آبان سند تاریخی از صف‌آرایی جبهه استکبار و سلطه در مقابل جبهه حق و حقیقت طلبی بی‌امان ملت ایران علیه استکبار جهانی است.

 

 امام جمعه نهاوند گفت: 13 آبان یادآور حوادثی سرنوشت‌ساز و آموزنده در تاریخ انقلاب اسلامی است.

، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان نهاوند که با حضور اقشار مختلف مردم و شرکت گسترده دانش آموزان و دانشجویان در مصلی امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت:هریک از حوادث 13 آبان سند تاریخی از صف‌آرایی جبهه استکبار و سلطه در مقابل جبهه حق و حقیقت طلبی بی‌امان ملت ایران علیه استکبار جهانی است.

وی گفت:

تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه در سال 1343 و در اعتراض شجاعانه به لایحه ننگین کاپیتولاسیون و مصونیت مستشاران آمریکایی، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی توسط رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) در سال 1358 سه رخداد برجسته‌ای است که با ترسیم خط روشن مبارزه حق و باطل، چهره و هویت استکبار جهانی و مظهر آن آمریکای سلطه‌گر را نمایان می‌سازد.

وی گفت: دشمنی استکبار با ملت ایران سابقه دیرینه داشته و خواهد داشت و برای شکست نهایی دشمنان اسلام و انقلاب باید همه اقشار ملت بزرگ ایران به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان هوشیار و آگاه باشند و وحدت و یکدلی خود را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: 13 آبان روز ایستادگی در برابر نظام سلطه و تفکر و مصداقی از فداکاری و پایداری ملت ایران در مبارزه علیه قدرت‌های شیطانی و استکباری است.

حجت الاسلام مغیثی در قسمت دیگری از خطبه های نماز جمعه نهاوند ضمن دعوت مردم به تقوا الهی و دوری از معصیت و گناه افزود: مجاهدت، شهادت‌طلبی و زندگی سرافرازانه در واقعه غدیر نهفته است.

وی با بیان اینکه اگر کسی خواهان زندگی سرافرازانه و عزتمند است، باید اهل مجاهدت باشد، گفت: زندگی مجاهدانه هزینه‌هایی دارد که باید آن را تحمل کرد.

امام جمعه نهاوند با بیان اینکه تنها پیام غدیر جانشینی و ولایت حضرت علی (ع) نبود چراکه ولایت تنها حکومت نیست، گفت: انسانی که ولی نداشته باشد گمراه است.

وی تاکید کرد: ولایت در عالم تکوین و تشریع اگر درک شود همه انسان‌ها به سمت آن سوق پیدا می‌کنند.

وی با توجه به وقایع و اتفاقات کشور سوریه گفت: سوریه در مرز موفقیت‌های روزافزون مقاومت است و حل موضوع سوریه همانطور که بارها جمهوری اسلامی ایران نیز عنوان کرده راه حل نظامی ندارد.

وی در پایان به سالروز فرا رسیدن 14 آبانماه و حرکت انقلابی و بی نظیر مردم شهرستان نهاوند اشاره کرد و گفت: در 14 آبان ماه سال 1358 مردم انقلابی،مومن و شجاع شهرستان نهاوند در یک حرکت بی نظیر و انقلابی مجسمه شاهنشاهی را برای اولین بار در کشور به زیر کشیدند و به جای آن پرچم انقلاب اسلامی را برافراشتند.

وی اضافه کرد: این حرکت باعث شد تا مردم شهرهای مختلف نیز به چنین حرکت اسطوره ای و تاریخی دست بزنند و راه را برای پیروزی انقلاب در بهمن 58 هموار کنند.

دیدگاه شما