تازه های سایت

کد مطلب: 26874
18. ارديبهشت 1395 - 15:44
مدیر بیمارستان علیمرادیان نهاوند گفت: به‌منظور کاهش پسماندهای بیمارستانی طرح ارتقا مدیریت پسماند در بخش‌های مختلف بیمارستان علیمرادیان نهاوند اجرا می‌شود.

حمیدرضا سیف در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: به‌منظور ارتقا مدیریت پسماندهای بیمارستانی که مشکلات زیادی را نیز به دنبال دارند و در راستای کاهش این پسماندها طرح مدیریت پسماند در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: این پسماندها اعم از عادی -عفونی - شیمیایی و دارویی هستند و در هنگام اجرای این طرح سعی می‌کنیم که بر اساس برنامه کاهش این پسماندها را در دستور کار داشته باشیم.

مدیر بیمارستان علیمرادیان نهاوند افزود: متوسط استانداردهای جهانی پسماند برای هر تخت فعال 6 دهم کیلوگرم است و ما نیز در این برنامه می‌خواهیم آمار خودمان را به متوسط جهانی نزدیک کنیم.

وی بیان داشت: در این طرح از ابتدای خردادماه تا پایان سال تفکیک صحیح پسماندها توسط گروه‌های هدف بر اساس برنامه عملیاتی تدوین‌شده انجام می‌شود.

سیف افزود: هر بخش درمانی که به‌طور میانگین در طول 10 ماه آتی میزان پیشرفت قابل‌توجهی در مبحث مدیریت پسماند داشته باشد آن بخش به‌عنوان بخش نمونه مدیریت پسماند شناخته می‌شود.

وی عنوان کرد: به بهترین بخش در این زمینه از طرف صندوق مدیریت به مسئول بخش و کارکنان آن بخش هدایای نقدی اهدا خواهد شد و بخش مذکور به‌عنوان دوستدار محیط‌زیست به اداره محیط‌زیست و دانشگاه معرفی خواهد شد.

مدیر بیمارستان علیمرادیان نهاوند گفت: پایش بخش‌ها به‌صورت تصادفی توسط مسئول بهداشت محیط و تیم مدیریت از ابتدای خردادماه صورت خواهد گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: عملکرد کلیه بخش‌ها در هرماه بر اساس امتیاز به ترتیب در برد بیمارستان نصب خواهد شد و در ضمن بخش‌هایی که در این زمینه سهل‌انگاری کنند در ارزشیابی و کارانه آنان اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما