تازه های سایت

کد مطلب: 39014
18. مهر 1398 - 7:55
با تلاش مسئولان و پس از ضرب‌الاجل دادستان نهاوند و با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و تردد هزاران زائر از محورهای شهرستان نهاوند، ۸ کیلومتر از محور نهاوند به آورزمان زیر بار ترافیک رفت و ۴ خطه شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محور نهاوند، آورزمان به ملایر از حادثه‌خیزترین محورهای استان همدان و غرب کشور است که متأسفانه سالانه تعدادی از هم‌وطنان در این محور کشته یا زخمی می‌شوند که این حوادث باعث می‌شد مردم از این محور خاطره خوشی نداشته باشند.

کم‌عرض بودن، نبود دید کافی، دو بانده بودن و طولانی شدن روند تعریض این محور ازجمله مشکلات محور نهاوند به آورزمان است که مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است.

چندین سال است که عملیات تعریض این محور ادامه دارد و این روند طولانی باعث بروز حوادث ناگواری شده بود و باعث گلایه مردم شده بود و حتی ممنوع کردن تردد اتوبوس و تریلی در این محور هم از شدت حوادث کم نکرد.

در سیل و رانش زمین امسال بود که بخشی از این محور ریزش کرد و تردد را در این محور برای همشهریان غیرممکن کرد تا لزوم ۴ خطه کردن این محور مهم برای مسئولان مورد تأکید قرار بگیرد.

در ایام اربعین حسینی نیز هزاران نفر از این محور عبور می‌کند و خود را به استان کرمانشاه و مرزهای غربی برای سفر به عراق می‌رسانند که مشکلات جاده در سنوات گذشته متأسفانه حوادث ناگواری برای مردم به وجود آورده بود.

از ابتدای امسال اما برای ساماندهی این محور همه دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه مانند نماینده و فرماندار نهاوند و از طرف ملایر نیز مسئولان مصرانه درصدد بودند تا این محور بیش از ۴۰ کیلومتری بین دو شهرستان نهاوند و ملایر ۴ خطه شود.

در این رابطه محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هم در این محور حاضر شد و کلنگ تعریض و ۴ خطه شدن این محور را رد مرز نهاوند و ملایر به زمین زد تا سرعت کار بیشتر شود.

ضرب‌الاجل دادستان نهاوند برای تسریع ساماندهی محور نهاوند به ملایر

تأخیر در تعریض و ساماندهی این محور و گلایه‌های بی‌شمار مردم باعث شد تا سید هادی مصطفوی دادستان نهاوند به اداره راه و شهرسازی برای اتمام پروژه محور نهاوند – آورزمان در آستانه اربعین حسینی تذکر و ضرب‌الاجل دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند گفت: با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و ضرورت تأمین امنیت زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اداره راه و شهرسازی مکلف به اتمام پروژه محور نهاوند – آورزمان تا پایان هفته جاری و تحویل آن به اداره راهداری برای استقرار نیوجرسی، خط‌کشی و نصب علائم رانندگی است.

وی افزود: اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مکلف است با نظر کارشناسی پلیس‌راه، با قید فوریت نسبت به رفع نواقص جاده‌ای خصوصاً در محورهای حادثه‌خیز و مسیر تردد زائرین اقدامات لازم را به عمل آورد.

مصطفوی تأکید کرد: هرگونه عذر منتهی به قصور در صدمات مالی و جانی نظیر عدم تأمین اعتبار قابل‌پذیرش نبوده و افسران تصادفات در صورت احراز نواقص جاده‌ای بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مسئولیت و تقصیر ارگان ذی‌ربط را جهت تعقیب کیفری به دادستانی اعلام خواهند کرد.

محوری که اعتبار ملی نداشت

حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس در رابطه با محور نهاوند به اورزمان می‌گوید: درحالی‌که سالانه چندین نفر در این محور کشته و زخمی می‌شوند ولی این محور جز محورهای فرعی بود و اعتبار کم استانی داشت.

وی اظهار داشت: با این اعتبارات قطره‌چکانی استانی این محور ساماندهی نمی‌شد به همین دلیل پیگیری‌ها برای مصوب کردن این محور به‌عنوان محوری مهم و ملی در دستور کار قرار گرفت.

نماینده نهاوند افزود: با تلاش‌های انجام‌شده موفق شدیم این محور را جز محورهای بااعتبار ملی قرار دهیم تا عملیات ساماندهی آن شتاب بگیرد.

وی عنوان کرد: توسعه و ساماندهی زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان نهاوند از اولویت‌های مهم شهرستان نهاوند است که در این راه تلاش‌های و پیگیری‌ها خوی انجام‌شده است که ساماندهی محور آورزمان یکی از این موارد است.

بهرام نیا گفت: در ماه‌های گذشته با حضور اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مسئولین ارشد استانی و شهرستانی، عملیات اجرایی فاز دوم بزرگراه محور نهاوند _آورزمان- ملایر با ۵۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

وی اظهار داشت: ساماندهی این محور پرخطر از مطالبات بر حق و مهم مردم نهاوند است چون این محور مسیر اصلی تردد مردم نهاوند به مرکز استان است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال در آستانه اربعین و به‌واسطه قرار گرفتن نهاوند در مسیر تردد زائران اربعین اقداماتی باهدف تسهیل دررفت و آمد زائران انجام‌شده است، گفت: هرساله ۴۰ تا ۵۰‌ نفر کشته در محور نهاوند-آورزمان ثبت می‌شد که امسال با ۴ بانده شدن بخشی از این محور و همچنین ایمن‌سازی صورت گرفته که حاصل تلاش جمعی مسئولین شهرستان بود مناسب‌سازی و زیر بار ترافیک می‌رود.

۸ کیلومتر از محور نهاوند آورزمان در آستانه سفر اربعین زیر بار ترافیک رفت

مراد ناصری فرماندار نهاوند امروز در بازدید از این محور از زیر بار ترافیک رفتن این محور مهم خبر داد و گفت: برای روان‌سازی محور نهاوند به آورزمان و با توجه به ترددهای بسیار زیاد زائرین عتبات عالیات در این مسیر در ایام اربعین و تأمین امنیت جانی مسافران، عملیات تعریض و چهار خطه شدن ۸ کیلومتر محور نهاوند-آورزمان-ملایر در حوزه استحفاظی نهاوند به‌طور کامل اتمام یافت.

وی افزود: با همکاری دستگاه‌های مربوطه این کار بزرگ انجام شد و از ساعتی قبل با تلاش اداره راه و شهرسازی، حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه به زیر بار ترافیک رفت.

فرماندار نهاوند اظهار داشت: این محور به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفته و هم‌اکنون تردد در این محور جریان دارد.

به گفته ناصری در روزهای آینده محور نهاوند به آورزمان به‌صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید و برای تردد مسافران و توسعه ناوگان جاده‌ای به اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تحویل خواهد شد.

وی از زائران اربعین و مسافران درخواست کرد به قوانین و دستورات پلیس‌راه عمل کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار در این محور نباشیم.

۸ میلیارد تومان اعتبار ساماندهی محور نهاوند به آورزمان

حسین متین رئیس اداره راه و شهرسازی نهاوند نیز در این مورد گفت: از محور ۴۰ کیلومتری نهاوند به آورزمان ۸ کیلومتر در محدوده نهاوند قرار دارد که قسمت خطرناک ای محور نیز هست.

وی اظهار داشت: عملیات ساماندهی فاز جدید این پروژه ۵ سال است که شروع‌شده و در دست احداث بود که با پیگیری‌های انجام‌شده توسط مسئولان از ابتدای امسال کار روند شتابانی به خود گرفت و ۵۰ درصد از ابتدای امسال به درصد پیشرفت پروژه افزوده شد.

متین افزود: با توجه به اهمیت این پروژه برای زیر بار ترافیک بردن این محور تلاش شد و امروز ۸ کیلومتر قسمت نهاوند زیر بار ترافیک رفته است و در آن تردد می‌شود.

وی بیان کرد: اداره راه و شهرسازی نهاوند نسبت به نصب نیوجرسی و خط‌کشی این محور اقدام کرده است و تا قبل از اربعین به پایان می‌رساند.

رئیس اداره راه و شهرسازی نهاوند گفت: این پروژه ۸ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد و تخصیص‌های خوبی هم داشته است که از این بابت مشکلی نداریم.

به گزارش عصر همدان, با توجه به زیر بار ترافیک رفتن ۴ خطه شدن محور نهاوند به آورزمان در حوزه شهرستان نهاوند نیاز است که ادامه ساماندهی این محور در بخش ملایر نیز با پیگیری مسئولان استانی و پیگیری نمایندگان تا رفع کامل نقاط خطرساز پیگیری و ادامه یابد.

محور نهاوند آورزمان ملایر به طول ۴۰ کیلومتر در سه قطعه است که قطعه اول به طول ۸ کیلومتر در محدوده نهاوند، قطعه دوم به طول ۲۴ کیلومتر و قطعه سوم نیز به طول ۸ کیلومتر تقسیم‌شده است که در حال حاضر قطعه یک به زیر بار ترافیک رفته است و در دو ماه قبل هم عملیات اجرایی قطعه دوم با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات استانی کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغازشده است تا پس از اتمام، محور نهاوند به ملایر ۴ خطه شود.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما