تازه های سایت

کد مطلب: 37970
10. تير 1398 - 8:02
امام‌جمعه نهاوند گفت: آمریکا دشمن اصلی ملت ایران و به معنی واقعی کلمه دشمن اصلی حقوق بشر است و در عمل این ثابت‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در گفت‌وگو با خبرنگارما، گفت: هرکجای دنیا که آمریکا حضورداشته است ناامنی، جنگ و خونریزی، قتل و فقر بوده است و آمریکایی‌ها دشمن اصلی بشریت هستند.

وی اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با رئیس و اعضای قوه قضائیه به مسائل مهمی اشاره کردند و گفتند: پرچم حقوق بشر امروز در دست بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است.

امام‌جمعه نهاوند ادامه داد: امروز آمریکا پرچم‌دار حقوق بشر است و سازمان‌های حقوق بشر را اداره می‌کند درحالی‌که خودش بیشتر از هر کشوری نقض‌کننده حقوق بشر است.

وی بیان داشت: امریکا به‌عنوان اولین کشور از بمب اتم استفاده کرد و به این اقدام افتخار می‌کنند و هزاران نفر را در ژاپن به کام مرگ کشاندند و الآن مدعی حقوق بشر هستند.

مغیثی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: حادثه هفتم تیر نیز توسط عوامل آمریکا انجام شد و در این هفته هواپیمایی مسافربری ما را منهدم کردند و ۳۰۰ مسافر را شهید کردند و بازهم دم از حقوق بشر می‌زنند.

وی با اشاره به سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایران توسط آمریکایی‌ها افزود: این عمل را مقایسه کنید با اقدام اخیر سپاه در هنگام منهدم کردن پهپاد جاسوسی آمریکا که سپاه، هواپیمای باسرنشین امریکا را که در آن حوالی بود را منهدم نکرد درحالی‌که می‌توانست آن را سرنگون کند ولی به خاطر داشتن سرنشین آن را منهدم نکرد.

امام‌جمعه نهاوند گفت: آمریکا در اوج ظلم و جنایت هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کرد که نشان‌دهنده حقوق بشر آمریکایی است درحالی‌که آن‌ها مدام دم از حقوق بشر می‌زنند ولی دروغ می‌گویند.

وی اظهار داشت: بمباران شیمایی سردشت نیز در این هفته انجام شد که با پشتیبانی و تجهیز صدام توسط آمریکایی‌ها انجام شد و نشان‌دهنده معیار دوگانه آمریکایی‌ها در موضوع حقوق بشر است.

مغیثی گفت: درحالی‌که رژیم آل سعود مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می‌کشد ولی آمریکایی‌ها و مدعیان حقوق بشر در مقابل این جنایات سکوت کردند چون پول‌های سعودی آن‌ها را ساکت کرده است.

وی افزود: در فلسطین نیز دشمن صهیونیستی حق مردم مظلوم فلسطین را پایمال کرده است و دست به جنایت می‌زند ولی بازهم مدعیان دروغین حقوق بشر ساکت هستند و سازمان‌های حقوق بشری نیز در مقابل این جنایات موضعی ندارند.

امام‌جمعه نهاوند در پایان گفت: منظور آمریکا از حقوق بشر فریب بشریت است چون اعتقادی به حقوق بشر ندارند و فقط به منافع نامشروعشان فکر می‌کنند و مدعی دروغین حقوق بشر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما