تازه های سایت

کد مطلب: 37920
3. تير 1398 - 8:25
در این ۱۲ سالی که از اجرای طرح کارت سوخت می‌گذرد شاهد اتفاقاتی در اجرای این طرح بوده‌ایم. یکی اجرا و دیگری لغو نموده و شاید بخاطر عدم برنامه ریزی درست در این خصوص بوده، حال دوباره این طرح در حال اجرا شدن است اما اینجا این سئوال مطرح می شود که آیا این طرح باقی می ماند و یا باز فقط چند سالی مهمان است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، ۱۲سال از اجرایی شدن کارت سوخت می گذرد در این چند سال کارت سوخت فراز و فرودهای زیادی داشته است. در دولتی احیا و در دولت دیگر امحا شد. قیمت بنزین در طول این ۱۲ سال از ۱۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان رسید؛ زمستان سال گذشته بود که زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت کارت سوخت در کشور به گوش رسید و اردیبهشت ماه امسال همزمان با اعلام سهمیه بندی و افزایش قیمت حاشیه‌هایی ایجاد و صف هایی در جایگاه‌ها تشکیل شد تا اینکه مقامات دولتی این افزایش قیمت را تکذیب کردند.

نهایتا زمان اعلام سهمیه‌بندی شدن بنزین ۲۰ مرداد اعلام شد و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه ای اعلام کرد که از ۲۰ مرداد بنزین فقط با ارائه کارت هوشمند سوخت انجام می‌شود و این تصمیم را در راستای سیاست‌های دولت و مجلس عنوان کرد.

 بازگشت کارت سوخت برای کاهش مصرف جلوگیری از قاچاق اقدامی سنجیده و منطقی است. به هر حال مدیریت مصرف سوخت بنزین امری اجتناب ناپذیر و اساسی است که باید در مکانیسم مناسب پیاده و اجرایی شود تا در شرایط تحریمی نه تنها شاهد قاچاق به سایر کشورهای منطقه نباشیم بلکه برای این منظور و برای قیمت آن، شرایط اقتصادی کشور و مردم را در نظر گرفت.

حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس و عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار ما، در این خصوص با بیان اینکه مردم نباید نگران کارتی شدن سوخت باشند گفت: جای نگرانی نیست مردم نباید نگران باشند و این کارتی کردن یک سازو کار است که میزان مصرف ما مشخص بشود.

وی اظهار کرد: کارتی شدن سوخت برای جلوگیری از هدررفت سرمایه ها ،میزان قاچاق و  جمع آوری آمارهایی همچون  مدل های ماشین ها، میزان مصرف بنزین خودروهای مختلف و... کمک خوبی است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی  در خصوص اعمال سهیمه برای بخشهای مختلف گفت: این سهمیه بندی درست است و بستگی به نیاز داده می شود مثلا برای وسایل  نقلیه برون شهری و درون شهری میزان سهمیه ای مشخص شده است.

وی در پایان تاکید کرد: مجلس با هر گونه افزایش قیمت بنزین مخالف است و جلوی آن را می گیرد.

دیدگاه شما