تازه های سایت

کد مطلب: 37787
20. خرداد 1398 - 8:30
فرماندار نهاوند بابیان اینکه نهاوند رتبه نخست تولید گشنیز کشور را داراست، گفت: سطح زیر کشت گشنیز در شهرستان نهاوند ۵ هزار هکتار است.

به گزارش پایگاه خبری گرو،  مراد ناصری در بازدید از طرح‌های کشاورزی و اشتغال روستایی شهرستان نهاوند گفت: محصول گشنیز یکی از محصولات پر مزیت حوزه کشاورزی در شهرستان نهاوند است.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گشنیز در شهرستان نهاوند ۵ هزار هکتار است که میانگین برداشت از هر هکتار بیش از ۲ تن پیش‌بینی‌شده است.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه نهاوند در زمینه تولید گشنیز مقام نخست کشور را دارد، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد گشنیز استان همدان در شهرستان نهاوند تولید می‌شود و بخش قابل‌توجه اقتصاد کشاورزان را به خود اختصاص داده است.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی این محصول در کشور و نهاوند به‌عنوان قطب تولید گشنیز، گفت: این محصول قابلیت ارزآوری فراوانی دارد لذا از همه سرمایه‌گذارانی که در این زمینه فعالیت دارند درخواست داریم به پتانسیل نهاوند در این زمینه توجه داشته باشند و دولت نیز تمام‌قد با تمام توان در کنار این سرمایه گذاران خواهد بود.

ناصری بابیان اینکه در این حوزه تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار سرمایه‌گذاران خواهیم گذاشت، گفت: امیدواریم گامی مهم در این خصوص برداریم.

نخستین سفره‌خانه سنتی نهاوند بهره‌برداری شد

وی در ادامه ضمن بازدید از طرح‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند گفت: از محل اعتبارات اشتغال روستایی بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت‌شده است.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه سفره‌خانه ای بااعتبار ۳۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات روستایی و ۶۰۰ میلیون تومان آورده سرمایه‌گذار راه‌اندازی شده است، گفت: در حال حاضر در این سفره‌خانه سنتی ۱۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری تنها در حوزه راه و مسافرخانه‌ها محدود نمی‌شود، گفت: آنچه در سال جاری در حوزه گردشگری علاوه بر برنامه تدوین‌شده در دستور کار است ایجاد سفره‌خانه‌های سنتی و خانه‌های بوم گردی است که امیدواریم این مهم نیز محقق شود چراکه موجبات حضور گردشگران را بیش‌ازپیش فراهم می‌آورد.

دیدگاه شما