تازه های سایت

کد مطلب: 37752
17. خرداد 1398 - 10:17
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: پد هلی‌کوپتر بیمارستان شهید قدوسی نهاوند یکی از استانداردترین و مجهز ترین پدهای همدان است که به طور متوسط ماهانه دو بیمار اورژانسی از آن به همدان اعزام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو،

مومنعلی دارابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند از دورترین شهرها به مرکز استان است که برای انتقال بیماران اورژانسی به ویژه در بخش قلب به لحاظ بعد مسافت با مشکل روبرو بود.

وی افزود: با توجه به این مساله در زمان احداث بیمارستان جدید جانمایی پد هلی‌کوپتر نیز مد نظر قرار گرفت و برای آن 100 میلیون تومان هزینه شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای راه‌اندازی این پد در اواخر سال 96 تاکنون 22 مورد اعزام هوایی از طریق این پد صورت گرفته که چهار مورد آن در سال جاری بوده است.

وی افزود: بیشتر بیماران اعزامی از طریق اورژانس هوایی این شهرستان بیماران قلبی بودند که به مرکز تخصصی قلب فرشچیان انتقال یافته و تعدادی نیز بیمار ترومایی بود که به بیمارستان بعثت همدان منتقل شده‌اند.

دارابی گفت: علاوه بر اعزام بیماران اورژانسی به مرکز استان تاکنون یک مورد از بیماران قلبی نیز به کرمانشاه اعزام شده است.

وی از برگزاری آموزش‌های لازم برای کارکنان اورژانس خبر داد و افزود: از ابتدای راه‌اندازی پد هلی‌کوپتر تاکنون چندین کارگاه آموزشی احتیاطات هوایی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی استان برای کارکنان و کادر پزشکی برگزار شده و آموزش‌های لازم تئوری و عملی به آنها داده شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند افزود: نصب بادنما در کنار تجهیزات ایمنی فضای ایمنی پد و خرید اقلام مارشالر از اقدامات مهمی است که پد این مرکز را در غرب کشور کم‌نظیر ساخته است.

قابل ذکر اینکه بیمارستان 158 تختخوابی شهید قدوسی این شهرستان که برای احداث و تجهیز آن تاکنون بیش از 60 میلیارد تومان هزینه شده در بهمن ماه سال 96 توسط وزیر بهداشت وقت به بهره‌برداری رسید.

این بیمارستان که در زمینی به مساحت 63 هزار متر مربع با زیربنای 22 هزار و 200 مترمربع احداث شده در کنار بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان دو بیمارستانی هستند که خدمات درمانی را به مراجعین نهاوندی و دیگر شهرهای اطراف ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما