تازه های سایت

کد مطلب: 37616
2. خرداد 1398 - 13:04
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: خانواده یک بیمار مرگ مغزی در شهرستان نهاوند با رضایت خود اعضای وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: خانواده مرحومه خانم فاطمه مظاهری بیمار ۴۱ساله ساکن شهرستان نهاوند تعدادی از اعضای بدن آن مرحومه را اهدا کردند.

وی با تقدیر از این اقدام خیرخواهانه و انسان دوستانه اظهار داشت: اعضای اهدا شده مرحومه شامل کلیه ها، کبد و تمام نسوج قابل پیوند این بیمار بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با بیان اینکه هر بیمار مرگ مغزی یک تا ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات می دهد، افزود: اعضای اهدا شده به بانک اهدای اعضا منتقل شده و به بیماران نیازمند پیوند داده می‌شوند.

دارابی ضمن تسلیت و تشکر از خانواده مظاهری و تقدیر از اقدام ایثارگرانه و انسان دوستانه آنان گفت: غم از دست دادن عزیزان بسیار سخت و جانکاه است اما اهدای اعضا به بیماران نیازمند معامله معنوی با خداوند متعال است.

 وی ادامه داد: اینگونه اقدامات از ایثار و فداکاری مکتب اهل بیت (ع) و آموزه های دینی سرچشمه می‌گیرد.

دارابی گفت: اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و این ایثار نیاز به فرهنگسازی و اطلاع رسانی هربیشتر و بهتر به مردم است.

 مدیرشبکه بهداشت ودرمان نهاوند با بیان اینکه بر اساس فرموده خداوند در قران کریم نجات و جان بخشیدن یک‌ انسان در واقع جان بخشیدن به تمامی انسانها است، افزود: با اهداء اعضای فرد متوفی به بیماران نیازمند، نام وی برای همیشه در اذهان جامعه به نیکی ماندگار خواهد ماند.

وی در ادامه درباره مراحل دریافت کارت اهدا عضو گفت: سال گذشته اولین دستگاه کارت اهدا عضو درشبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند راه اندازی شد و اولین افرادی که در این افتتاح اقدام به گرفتن این کارت اهداعضو کرد، کارکنان ستاد شبکه بهداشت ودرمان نهاوند بودند.

دارابی گفت: امتیاز این دستگاه کارت اهدا این است که بر خلاف گذشته که کارت ها دیر به دست مردم می رسید، هموطنان عزیز به محض مراجعه به ستادشبکه بهداشت ودرمان نهاوند اقدام به ثبت نام نموده و کارت اهدا عضو خود را همان لحظه می توانند دریافت کنند.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه شما