تازه های سایت

کد مطلب: 37359
2. ارديبهشت 1398 - 8:11
در پی مصاحبه مسئولان اسدآباد با کانال‌های تلگرامی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان گفت: مکاتباتی با فرمانداران در شهرستان‌ها داشته‌ایم که مصاحبه‌های خبری را با رسانه‌های دارای مجوز انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، ماجرا از آنجا شروع شد که در نشست خبری فرماندار اسدآباد با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجرانقلاب اسلامی در سال گذشته، تعدادی از مدیران کانال‌های تلگرامی نیز در این نشست خبری دعوت شده بودند و متأسفانه جایگاه آنان با خبرنگاران شناسنامه دار یکی فرض شده بود.

در پی این اقدام روابط عمومی فرمانداری و گلایه‌مندی خبرنگاران از این موضوع نشست خبری در حال لغو شدن بود که با اصرار فرماندار و عذرخواهی وی از خبرنگاران این نشست خبری برگزار شد.

حال به دنبال این اتفاق این روزها شاهد مصاحبه های کوتاه فرماندار و یا برخی از مسئولان شهرستان با کانال‌های تلگرامی هستیم که بار دیگر گلایه و صدای خبرنگاران را درآورده است.

اینکه مسئولان یک شهرستان برای پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران که معمولا از مطالبات مردم شکل می‌گیرد، واهمه دارند و بعضا پاسخگو نیستند اما چطور می‌شود که در مقابل کانال‌های تلگرامی که نه دارای مجوز هستند و نه صاحبان آنها پاسخگوی انتشار هر گونه خبری، کوتاه می آیند و پاسخ آنان می دهند.

یکی از مشکلات خبرنگاران که بعضا" مسئولان به آن بی توجه هستند، این است که بعضا مدیران دستگاههای اجرایی برای پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران از آنان درخواست حضور در اداره را می‌کنند و این درحالی است که پاسخ مدیران کانالهای تلگرامی به راحتی داده می‌شود.

مدیران ادارات ما متأسفانه هنوز شناختی از رسالت خبرنگاران و جایگاه آنان ندارند و این پذیرفته نیست که مدیران ما گاها رسالت و جایگاه خبرنگاران را زیرسؤال می‌برند، آنوقت اینگونه با کانالهای تلگرامی که در فضای مسمومی فعالیت دارند و بعضا موجب مشکلاتی نیز می شوند، به مصاحبه می نشینند.

انتظار می رود که مسئولان ما با شناخت از رسانه ها و جایگاه آنان برای رساندن خبر و اطلاع رسانی موضوعات مختلف از رسانه ها استفاده کنند و با مصاحبه های خود نه وجهه و جایگاه رسانه زیر سؤل ببرند و نه به کانالهای بدون مجوز که همانند قارچ رشد کرده اند، بها بدهند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری همدان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ با بیان اینکه مدیران دستگاههای اجرایی باید رسانه‌های دارای مجوز را در اولویت مصاحبه خبری خود قرار دهند، اظهار کرد: در این زمینه مکاتباتی را با فرمانداران در سطح شهرستان‌ها داشتیم که اولویت مصاحبه‌های خبری را با رسانه‌های دارای مجوز داشته باشند.

اسدالله ربانی‌مهر گفت کانال‌های شبکه های اجتماعی که رسمی و زیرمجموعه رسانه‌های داری مجوز هستند، از نظر ما دارای اعتبار هستند و مدیران باید با آنان در ارتباط باشند.

وی با اشاره به اینکه مجوز کانال‌ها در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام را وزارت ارشاد صادر می‌کند، افزود: البته ما در سطح استان کانال تلگرامی دارای مجوز نداریم مگر آنکه زیر مجموعه رسانه ای باشد و قابل اعتبار است.

دیدگاه شما