تازه های سایت

کد مطلب: 36957
11. اسفند 1397 - 8:37
دادستان نهاوند گفت: روابط عمومی فرمانداری نهاوند لیست رسانه های رسمی خبری را جهت اطلاع مردم منتشر کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سیدهادی مصطفوی اظهار کرد: در حوزه فضای مجازی شبکه های و کانال های خبری مختلفی در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند که از خبرگزاری‌ها و خبرنگاران رسمی که در این حوزه زحمت می کشند و خبرهای صحیح را در اختیار مردم قرار می دهند تشکر می کنیم.

مصطفوی گفت: اما باید توجه داشت که قانون جرایم رایانه ای و قانون مطبوعات هم بر فضای مجازی حاکم هست و افرادی که به صورت غیر قانونی تحت عنوان کانال های خبری فعالیت دارند باید مجوز های لازم را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارگان های مربوطه دریافت کنند.

وی بیان کرد: لیست رسانه های رسمی خبری که در شهرستان مجوز فعالیت دارند در اختیار روابط عمومی فرمانداری قرار گرفته است تا در فضای مجازی، جهت اطلاع مردم منتشر شود و مردم در جریان قرار بگیرند که در شهرستان چه رسانه ها و کانال هایی خبری دارای مجوز فعالیت دارند.

دادستان نهاوند گفت: بعضا کانال های دیگری هستند که در سطح شهرستان اقدام به انتشار خبر می کنند اما مجوز خبری ندارند که افرادی که این کانال ها را مدیریت می کند باید تمام مسئولیت ها و تبعات ناشی از موضوعاتی که در این فضاها منتشر و مورد رصد قرار می‌گیرد را بر عهده بگیرند.

وی در ادامه اظهار داشت: ضبط صدای افراد و انتشار آن از نظر قانونی طبق ماده ۷۴۵ قانون جرایم رایانه ای جرم است.

وی افزود: ضبط صدای افراد و انتشار آن از نظر قانونی، طبق ماده ۷۴۵ قانون جرایم رایانه ای جرم است و برای آن حبس هم در نظر گرفته شده است.

مصطفوی گفت: حریم خصوصی افراد در قانون اساسی و در نظام جمهوری اسلامی آنقدر اهمیت دارد که نباید مورد تخطئه قرار بگیرد.

وی افزود: بعضی مواقع در پرونده های قضایی مشاهده می شود، صدای افراد را ضبط کرده اند و بعنوان اماره یا دلیل ارائه می دهند که این موضوع به هیچ عنوان از نظر قانونی دلیل محسوب نمی شود و چون مستند نیست قابلیت اتکا هم ندارد این  مساله باید مورد توجه قرار بگیرید که  ضبط صدای افراد این معضلات را می تواند داشته باشد.

دادستان نهاوند گفت: کلاهبرداری رایانه‌ای متاسفانه در کشور از نظر آمار ارتکاب جرایم افزایش پیدا کرده است که برای کاهش آن نیاز به توجه مردم در حفظ اموال و حوزه خصوصی خودشان است.

 مصطفوی بیان کرد: یکی از مصادیق کلاهبرداری فیشینگ یا همان هک کردن فضای مجازی ،سایت، تلگرام، اینستاگرام در یک فضای جعلی است که وقتی مخاطبی  به سایت مراجعه می‌کند در واقع با یک سایت واقعی سر و کار نداره لذا وقتی اطلاعات شخصی خودش را مانند شماره کارت عابر بانک و رمز آن را وارد می کند منجر به سرقت اموال او می شود.

وی گفت: موضوع دیگر بحث استفاده از اسکیمر دستگاه های کارتخوان است که با یکسری تراشه هایی بر روی دستگاه کارت خوان نصب می کنند و هنگامی که فردی به یک فروشگاه یا مغازه مراجعه می کند و کارت می کشد، اطلاعات کارت به وسیله اسکیمر به دستگاه وارد و ضبط می شود و اگر رمز کارت را در اختیار داشته باشند بعد از اینکه فرد از فروشگاه خارج شود به راحتی می‌توانند از رمز استفاده کنند و موجودی شخص را سرقت کنند.

وی ادامه داد: تاکید بر این شده که در تمامی فروشگاه ها و مغازه ها افرادی که از کارت عابربانک استفاده می کنند شخصا رمز بانکی خودشان را وارد کنند و از دادن کارت به فروشنده خودداری کنند.

دادستان نهاوند گفت: فروشگاه های بزرگ ملزم شدن که این موضوع را به خریدار اعلام کنند تا مردم متوجه باشند ورمز کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

دیدگاه شما