تازه های سایت

کد مطلب: 35713
3. ارديبهشت 1397 - 20:50
رئیس انجمن اوتیسمی نهاوند گفت: ۳۵ خانواده اوتیسمی در شهرستان نهاوند شناسایی و عضو انجمن جهت حمایت های دولتی و خیران شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، معصومه رضایی رئیس انجمن اوتیسمی نهاوند اظهارداشت: هدف از تشکیل این انجمن را کمک به بیماران اوتیسمی و جلب کمک های یارانه ای دولتی و خیران برای کاستن از بار مشکلات این خانواده هابرشمرد.

وی گفت: اوتیسمی یک نوع بیماری اختلال رفتاری است که در طی سال های اول مدرسه ظاهر می گردد و شامل تداخلات اجتماعی، دقت زیاد در صحبت کردن و اشتیاق به کارهای غیرمعمول می باشد

رضایی افزود: اوتیسم یک بیماری سیستم عصبی می باشد که در روابط اجتماعی تداخل ایجاد می کند وقادر به  برقراری ارتباط کلامی وغیر کلامی نیستند.

رئیس انجمن اوتیسم نهاوند بیان کرد: فرد اوتیسمی بعضی از مواقع حالت پرخاشگرانه دارد و ممکن است به خودش آسیب برساند وگاهی اوقات ممکن است اصلا متوجه افراد، اشیا یا فعالیت‌های اطراف‌ خود نشود.

وی با بیان اینکه تعدادی از خانواده های  اوتیسمی در نهاوند سرپرست ندارند وپرداخت هزینه درمان از عهده آنان خارج است اظهار داشت: این خانوداه ها نیازمند حمایت افراد خیر و دولت هستند.

رضایی افزود: دولت برای نگهداری یک کودک و یانوجوان اوتیسمی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان یارانه می دهد و مبلغ ۹۰هزار تومان هم از خانواده در یافت می شود.

وی بیان کرد:بعد از تشکیل انجمن که در حال حاضر ۳۵ عضو دارد اقدام به شناسایی بیماران و خیران کردیم و در قدم بعدی کلاس گفتار درمانی ورزشی فنی و حرفه ای و ساخت اشیا و نقاشی را برای آنها دایر کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما