تازه های سایت

کد مطلب: 35621
15. فروردين 1397 - 18:53
هنگامی که در رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی از خانواده نتانیاهو سخن گفته می‌شود معمولاً دو فرزند پسر وی از ساره همسر دوم نتانیاهو یعنی یائیر و آفنیر نام برده می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از سرویس جهان مشرق - «بن کسبیت» روزنامه‌نگار  مشهور صهیونیست به تازگی کتاب جدیدی را از زوایای جنجالی زندگی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رشته تحریر درآورده است. وی در این کتاب به جزئیات جنجالی قوی‌ترین سیاستمدار اسرائیل پرداخته است. در این کتاب به مسائلی  نظیر علت موافقت نتانیاهو با انجام معامله تبادل اسرا با جنبش حماس و آزاد سازی گلعاد شالیت  و اسرار پشت پرده دختر مخفی نتانیاهو اشاره شده است. 

روزنامه یدیعوت آحارونوت بخش‌هایی از این کتاب را که به زودی در سرزمین‌های اشغالی منتشر خواهد شد، در پیوست آخر هفته خود آورده است.  نکته مهم در رابطه با این کتاب این است که بن کسبیت  یکی از مهمترین روزنامه‌نگاران ارشد رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و در نوشتن این کتاب تا حد زیادی بر دیدارهای خود با دوستان نتانیاهو و کسانی که طی سالیان گذشته با وی همکاری داشته‌اند،  حساب کرده است. 


تصویری از جوانی نتانیاهو

دختر مخفی نتانیاهو

هنگامی که در رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی از خانواده نتانیاهو سخن گفته می‌شود معمولاً دو فرزند پسر وی از ساره همسر دوم نتانیاهو یعنی یائیر و آفنیر نام برده می‌شوند. اما نتانیاهو از همسر سابق خود یک دختر  ۳۹ ساله به نام نوعا دارد. بن کسبیت می‌گوید که نتانیاهو بعد از آشنایی با همسر دوم خود یعنی سارة بیشتر دیدارهای خود با نوعا را  برای جلوگیری از خشم ساره به صورت مخفیانه انجام می‌داده است. 

کسبیت می‌نویسد که نتانیاهو در ابتدای کار تلاش کرد مناسبات خود با دخترش را حفظ کند و به صورت دائمی در کافه‌ای در تل‌آویو و در منطقه‌ای مخفی و به دور از چشم دیگران با وی دیدار می‌کرد. یکی از دوستان نتانیاهو نقل می‌کند که وی با  چهره‌ای مضطرب در این دیدارها  حاضر می‌شد و همواره می‌ترسید که کسی از جلسه وی با دخترش  اطلاع به دست آورد و این خبر به گوش ساره برسد.  کار به جایی رسیده بود که نتانیاهو از ترس سارة در مناطق مخفی مثل مواقعی که به دستشویی می‌رفت، برای مکالمه با دخترش استفاده می‌کرد. 


نتایناهو در کنار همسر اولش

این دوست نتانیاهو می‌گوید که نوعا زندگی خود را با بحران مالی شدیدی پشت سر گذاشته و نتانیاهو  یک بار به او کمک مالی کرده است. نوعا از وقتی که ازدواج کرد، به سمت گروه‌های تندروی یهودی از میان حریدی‌ها متمایل شد. بن کسبیت در کتاب خود می‌نویسد که نتانیاهو هرگز از فرزندان نوعا که در واقع پدربزرگ آنها است، سوال نکرده است و غیر از حضور در یکی از مراسم‌های آنها زمان طولانی را با آنها پشت سر نگذاشته است.  این موضوع به اندازه‌ای مخفی است که نوه‌های نتانیاهو نمی‌دانند پدربزرگشان چه کسی است.  حتی افراد نزدیک به نتانیاهو نیز اصرار دارند که در مناسبت‌های مختلف نامی از همسر سابق نتانیاهو و دخترش برده نشود. 

کسبیت می‌نویسد که نتانیاهو در یک فاصله زمانی دچار مشکلات روانی شده بود، اما همسر سابق وی که میکی فایزمن هرن نام دارد، این موضوع را  مسکوت نگه داشته و جزئیات این شوک روانی را  فاش نکرده بود تا آسیبی به اعتبار نتانیاهو وارد نشود.


تصویری از خانواده نتانیاهو

عادت‌های عجیب نتانیاهو 

نویسنده این کتاب می‌افزاید که نتانیاهو در دوران جوانی قبل از  تصویربرداری برای فیلم‌های انتخاباتی خود به نحو عجیبی خود را برای این فیلم‌ها آماده می کرد. او گاه حرکات کاراته انجام می‌دهد و گاه مانند کابوی‌های غرب وحشی آمریکا، تفنگ خیالی خود را در هوا می‌چرخاند تا خود را برای حضور در برابر دوربین آماده نشان دهد.

تلاش برای کودتا ضد اسحاق رابین 

بن کسبیت می‌نویسد که نتانیاهو عامل پشت پرده اعتراضات و تظاهرات صورت ‌گرفته ضد اسحاق رابین نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی بوده است. وی تلاش داشت بعد از امضای توافق اسلو با تشکیلات خودگردان فلسطین او را از عرصه قدرت برکنار کند. نویسنده می‌افزاید که شعارهای تحریک‌آمیزی نظیر «رابین خائن»  در جریان این اعتراضات مطرح شد. در پی افزایش دامنه تظاهرات، رئیس سابق شاباک نتانیاهو را احضار کرد و از او خواست تا فضای کلی جامعه را آرام کند، چرا که شاباک اطلاعاتی را به دست آورده بود که نشان می‌داد تهدیداتی  در رابطه با ترور رابین مطرح شده است. با این وجود نتانیاهو تلاش قابل توجهی برای مهار این تظاهرات از خود نشان نداد و در برابر خاخام‌های صهیونیست که رویکرد تحریک‌آمیز ضد رابین را دنبال می‌کردند، ایستادگی نکرد.


اسحاق رابین

نتانیاهو و توهم جاسوسی و شنود!

نتانیاهو اصرار دیوانه‌واری دارد مبنی بر اینکه همه، حرف‌های او را شنود می‌کنند. به ویژه آمریکایی‌ها که قدرت سیاسی بالایی دارند. به همین علت همواره نشست‌های برگزار شده در مقر سازمان موساد در تل‌آویو را دوست داشته است، چرا که در آنجا اطمینان دارد که هیچکس نمی‌تواند حرف‌های او را شنود کند. به نوشته این کتاب عامل دیگری نیز باعث تمایل وی به برگزاری نشست‌های خود در مقر موساد است و آن «ویسکی» با کیفیتی بود که وی در جریان دیدار خود با ایهود باراک  وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی می‌نوشید. 

شهوت عکس گرفتن با هواپیمای غول‌پیکر اطفاء حریق 

کسبیت در کتاب خود می‌نویسد که نتانیاهو در جریان آتش‌سوزی های به وقوع پیوسته در منطقه کوهستانی الکرمل در سرزمین‌های اشغالی اصرار داشته یک هواپیمای آتش نشانی بزرگ از آمریکا کرایه کند. این هواپیما سوپر تانک نام دارد. این نویسنده صهیونیستی می‌افزاید که انگیزه نتانیاهو برای اجاره این هواپیما این بود که در عملیات اطفاء آتش‌سوزی بزرگ و در جریان حضور آن در آسمان سرزمین‌های اشغالی بتواند با آن عکس یادگاری بگیرد. 

نویسنده این کتاب برخی دستورهای نتانیاهو را عجیب و غریب توصیف می‌کند و می افزاید که با وجودی که مسئولان اطفاء حریق در سرزمین‌های اشغالی به وی گفته بودند که اجاره این هواپیما هزینه‌های بالایی را به دنبال خواهد داشت و ضروری نیست و بدون این هواپیما نیز امکان مهار آتش وجود دارد، اما نتانیاهو تنها برای گرفتن عکس یادگاری و نشان دادن چهره پیروز از خود در خاموش کردن این آتش، این هزینه را به کابینه اسرائیل تحمیل کرد.


نتانیاهو در کنار همسر دوم و پسرانش

جزئیات معامله تبادل اسرا با حماس

کسبیت در کتاب خود می‌نویسد که نتانیاهو همواره در طول حیات سیاسی خود ایده عدم مذاکره با تروریست‌ها را مطرح می‌کرد و شهرت سیاسی خود را بر این اساس به دست آورده بود، اما در سال ۲۰۱۱ تحولاتی پیش آمد که برای بقای سیاسی خود این مبنا را نادیده گرفت. او در راستای این مفهوم که «هدف وسیله را توجیه می‌کند»  اقدام به مذاکره با جنبش حماس کرد. چرا که در فضای قبل از انجام معامله تبادل اسرا، اعتراضات شدیدی به علت گرانی ضد نتانیاهو به وجود آمده بود. 

این روزنامه‌نگار صهیونیست می‌افزاید که نتانیاهو و باراک  که در آن زمان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود، در پی آزادسازی گلعاد شالیت برای عکس انداختن با وی با یکدیگر رقابت می‌کردند. بر اساس این گزارش، هواپیمایی که شالیت را از مصر به سرزمین‌های اشغالی منتقل می‌کرد، مسیر خود را طولانی‌تر کرد،  چرا که شالیت از هوش رفته بود، اما دیوید میدان مذاکره کننده اسرائیلی که در این هواپیما حضور داشت، می‌دانست که نتانیاهو و باراک اصرار زیادی به گرفتن عکس با شالیت دارند، لذا به جای تسریع در فرود هواپیما جهت انتقال شالیت به بیمارستان، دستور داد هواپیما مدتی در آسمان بچرخد تا شالیت به هوش بیاید و برای گرفتن عکس یادگاری با نتانیاهو آماده باشد. 

دیدگاه شما