تازه های سایت

کد مطلب: 33968
20. آذر 1396 - 10:00
طرح همیاران طبیعت با مشارکت آموزش‌وپرورش، شهرداری و شورای شهر نهاوند باهدف نهادینه کردن فرهنگ حفظ و حراست از طبیعت در مدارس نهاوند اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، باهدف آموزش و نهادینه کردن فرهنگ استفاده و حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط‌زیست طرح همیاران طبیعت با حضور مسئولان آموزش‌وپرورش و شهرداری و شورای شهر در مدارس نهاوند اجرا شد.

در این طرح با حضور کارشناسان طبیعت و با اهدای گلدان و بذر گیاه، دانش آموزان با کاشت این بذرها نسبت به فرهنگ‌سازی برای کاشت گل و گیاه آشنا می‌شوند و با مشارکت دانش آموزان در پرورش گیاهان محیط‌زیستی سالم‌تر و زیباتر را در معرض دید همه قرار خواهند داد.

عبدالعلی ملکی رئیس شورای شهر نهاوند در مراسم اجرای این طرح دریکی از مدارس نهاوند گفت: این طرح که با استقبال دانش آموزان و اولیاء آن‌ها مواجه شده ضمن احیاء طبیعت می‌تواند آشنایی دانش آموزان با گیاهان و نحوه رشد آن‌ها را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار داشت: این طرح باعث شود این عزیزان در چیدن گل‌ها دقت بیشتری کنند چون شاهد این بوده‌اند که با چه زحمتی آن‌ها را پرورش داده‌اند و در حفظ و نگهداری حاصل دسترنج خود کوشا خواهند بود.

ملکی افزود: همچنین در این طرح حس رقابت بین آن‌ها جهت آماده کردن گل‌هایشان برای ارائه به جشنواره شکوفا خواهد شد.

این طرح با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر نهاوند با همکاری مؤثر آموزش‌وپرورش و کانون فرهنگی تربیتی دخترانه امام خمینی (ره) در حال اجرا است.

زمانیان سرپرست شهرداری نهاوند نیز در این زمینه گفت: با حضور دریکی از مدارس نهاوند آموزش کاشت بذر و شرایط نگهداری از آن به دانش آموزان توسط شهرداری داده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان امروز آینده‌سازان نسل فردا هستند آموزش و فرهنگ‌سازی برای آن‌ها در آینده نیز جواب خواهد داد و باعث می‌شود محیط‌زیستی زیباتر داشته باشیم.

سرپرست شهرداری نهاوند اظهار داشت: توزیع بیش از 150 گلدان به همراه بذر به دانش آموزان توسط شهرداری نهاوند انجام شد تا این دانش آموزان با کاشت این گل‌ها، آن‌ها را پرورش دهند و در روز درختکاری در میدان‌ها و پارک‌های سطح شهر بکارند.

 

1494551

1494554

1494552

1494550

1494553

انتهای پیام/

دیدگاه شما