تازه های سایت

کد مطلب: 33907
16. آذر 1396 - 15:51
امام‌جمعه نهاوند گفت: دانشجو و دانشگاهیان باید زمینه استکبارستیزی و انقلابی داشته باشند چون این روحیه است که حلال مشکلات کشور است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: در سال 32 و درحالی‌که چند ماه از کودتای انگلیسی و آمریکایی 28 مرداد گذشته بود در دانشگاه تهران در 16 آذر رژیم ستم‌شاهی 3 نفر از دانشجویان را که به خاطرسفر معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا به ایران، تظاهرات کرده بودند به شهادت رساند.

وی اظهار داشت: این نشان می‌دهد که حتی بیش از 60 سال گذشته دانشگاه‌های ما استکبارستیز بودند بنابراین اصل روز دانشجو استکبارستیزی و مقابله با دشمنان مردم ایران است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: بعد از وقایع سال 32 و در پی به شهادت رساندن 3 دانشجو در تهران این دانشگاه بود که حرکت کرد و برعلیه آمریکا انقلاب کرد.

وی عنوان کرد: شعار مرگ بر امریکا همان‌طور که در اسناد زیادی به آن اشاره‌شده است در روز 16 آذر 32 سر داده شد و این نشان می‌دهد که زمینه استکبارستیزی در بین دانشجویان وجود داشته است.

مغیثی بیان داشت: نیروی جوان دانشگاهی و انقلابی و مؤمن در طول سال‌های انقلاب همیشه حلال مشکلات بوده‌اند و هر موقع که نیاز بوده است وارد میدان شده‌اند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: رهبر معظم انقلاب همواره به استفاده از دانشجویان و جوانان مؤمن، بسیجی، انقلابی و با بصیرت در موقعیت‌های مختلف تأکید داشته و دارند و این خیلی مسئله مهمی است.

وی گفت: اگر اصل انقلاب پیروز شد به برکت نیروهای جوان و انقلابی در عرصه بود و بعد از پیروزی انقلاب نیز در دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی همیشه حضور فعال داشتند و نمونه بارز آن نیز از بین بردن تکفیری‌های داعش بود که به دست جوانان اتفاق افتاد.

مغیثی افزود: امروز هم اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند باید همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند به جوانان مؤمن و انقلابی تکیه کنیم.

وی اظهار داشت: جوانان دانشجو باید با بصیرت و استکبارستیز باشند و از نقشه‌های دشمنان به‌خوبی آگاه باشند و این نقشه‌ها را برای مردم تبیین کنند و در این زمینه روشنگری کنند.

امام‌جمعه نهاوند گفت: دشمن که از دست جوانان مؤمن و دانشجوی انقلابی این‌طور شکست‌خورده است قطعاً نقشه می‌کشد تا زمینه استکبارستیزی را در بین دانشجویان از بین ببرد که در این راه باید هوشیار باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما