تازه های سایت

کد مطلب: 33545
21. آبان 1396 - 15:00
در یک تحول قابل ملاحظه، ولیعهد سعودی با رهبران رده اول و دوم حزب التجمع الیمنی وابسته به اخوان المسلمین دیدار کرد که رسانه‌های رسمی سعودی که این خبر را منتشر کرده بودند، بلافاصله آن را حذف کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، اخیرا رسانه‌های رسمی سعودی از جمله خبرگزاری رسمی رژیم خبر دیدار محمد بن سلمان ولیعهد آل سعود با رهبران رده اول و دوم حزب«التجمع الیمنی للاصلاح» وابسته به اخوان المسلمین را منتشر کرده بودند، اما طولی نکشید که همه این رسانه‌ها، این خبر را حذف کردند.

ماجرا از این قرار است که خبرگزاری رسمی سعودی(واس)،‌ جمعه گزارش گزارش داد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با محمد الیدومی رئیس شورای  عالی حزب التجمع الیمنی للاصلاح  دیدار کرد که طی آن برخی مسائل مربوط به یمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

بر اساس گزارش این رسانه رسمی سعودی،‌ در این نشست خالد الحمیدان رئیس سازمان اطلاعات کل سعودی، عبدالوهاب الانسی دبیر شورای عالی حزب التجمع الیمنی للاصلاح حضور داشتند.

این اولین باری بود که تقریبا نشستی میان بن سلمان و رئیس این حزب یمنی وابسته به اخوان المسلمین برگزار می‌شود، هر چند این حزب هرگونه ارتباط خود با اخوان المسلمین را انکار می‌کند.

حکومت سعودی روابط خوبی با حزب الاصلاح دارد، با این حال نکته قابل توجه این بود که خبرگزاری رسمی عربستان و دیگر روزنامه‌ها و رسانه‌های سعودی این خبر را از خروجی خود حذف کردند.(تصاویر زیر)

 

خاطر نشان می‌شود رژیم سعودی با تکیه بر دلارهای نفتی و در یک کودتای حساب شده علیه دولت منتخب محمد مرسی وابسته به اخوان المسلمین مصر، عبدالفتاح السیسی ژنرال مصری وابسته به خود را روی کار آورد و از آن زمان، السیسی با حمایت‌های سعودی به سرکوب گسترده رهبران اخوان المسلمین و طرفدارانش ادامه می‌دهد، با این حال دیدار بن سلمان با یک حزب طرفدار اخوان المسلمین در یمن که خبرش پس از انتشار از رسانه‌های سعودی حذف می‌شود، گمانه‌زنی‌ها و احتمالات زیادی را مطرح می‌کند، از جمله اینکه آل سعود به دنبال استفاده  ابزاری از این حزب وابسته به اخوان المسلمین در یمن برای مقابله با انصارالله است تا به زعم خود پس از سرکوب انصارالله، با این حزب هم مقابله کند.

منبع: تسنیم

دیدگاه شما