تازه های سایت

کد مطلب: 31572
17. تير 1396 - 9:26
فرمانده سپاه نهاوند گفت: اردوهای جهادی دانشجویی امسال در 4 روستای ازنهری، چناری، ولی سیراب و بالاجوب نهاوند در عرصه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و آموزشی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ کامران کریمی در ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی و طرح هجرت که با حضور مسئولان ادارات شهرستان نهاوند در فرمانداری این شهر برگزار شد، گفت: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم یکی از کارهای فرهنگی بسیار مفید و مؤثر است که برکات خوبی به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: امسال نیز با توجه به فرارسیدن فصل تابستان اردوهای جهادی دانشجویی و طرح هجرت دانش‌آموزی در مناطق مختلف شهر و روستاهای نهاوند اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: این اردوها از اول مردادماه شروع می‌شود و افراد حاضر در این اردوها در زمینه‌های آموزشی، عمرانی و فرهنگی به‌صورت رایگان در مناطق موردنظر اقدام به فعالیت می‌کنند.

وی بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال اردوهای جهادی دانشجویی در 4 روستای ازنهری، چناری، بالاجوب و ولی سیراب اجرا می‌شود و مردم این 4 روستا از برکات این اردوها بهره‌مند خواهند شد.

کریمی گفت: در این اردوها با انجام فعالیت‌های عمرانی باری از روی دوش مردم برداشته می‌شود و برای خانواده‌ها و نوجوانان برنامه‌های فرهنگی خوبی اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: اردوهای جهادی به دودسته اردوهای طرح هجرت 3 دانش‌آموزی و اردوهای جهادی دانشجویی تقسیم می‌شوند که در بحث اردوهای طرح هجرت 3 که به آموزش‌وپرورش شهرستان و آموزش‌وپرورش بخش خزل برمی‌گردد ما کمترین مشکل را در سال‌های گذشته داشتیم و نهایت همکاری را این دو ارگان با سپاه داشتند.

کریمی گفت: بر اساس دستورالعمل طرح هجرت 3 دانش‌آموزی، وظیفه شناسایی عرصه‌ها و مصالح موردنیاز به عهده آموزش‌وپرورش نهاده شده و سپاه هم بحث اعزام دانش آموزان و سرکشی از مراحل اجرا را بر عهده دارد.

وی در پایان اظهار داشت: برگزاری اردوهای جهادی با 4 هدف عمده غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، آشنا نمودن آن‌ها بافرهنگ کار و تلاش و کمک به کاهش هزینه‌های عمرانی و اقتصادی دولت و درنهایت کمک به مردم مناطق محروم برگزار می‌شود.

سید رضا سلامتی معاون فرماندار نهاوند نیز در این ستاد گفت: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم باعث دل‌بستگی بیشتر مردم به‌نظام جمهوری اسلامی می‌شود و باید از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری این اردوها استفاده شود.

وی اظهار داشت: نهاوند در همه زمینه‌ها پیشتاز بوده و ما معمولاً در کارهای گروهی و جهادی وحدتی بی‌نظیر داریم و در این مورد هم آمادگی کامل داریم تا با همکاری با سپاه شهرستان این طرح را به‌خوبی در نهاوند اجرا کنیم.

معاون فرماندار نهاوند افزود: اردوهای جهادی یک ضرورت است حتی اگر نتوانیم مؤثر باشیم ولی همین‌که یک فرد روستایی احساس کند که فراموش نشده و در این گیرودار کارها آن‌ها را فراموش نکرده‌ایم مهم است.

وی بیان داشت: مهم است نیرویی که جوان است بیاید و از نزدیک درک کند مسائل را و ببیند و انگیزه بگیرد و ورود پیدا کند به کارهای خدمات و مدیریتی در آینده، البته در کنار این‌ها با تنگناها و مشکلاتی که داریم می‌توانیم جهت کمک به تحقق شعار سال اقدام کنیم و در مسائل دیگر صرفه‌جویی کنیم.

سلامتی گفت: همه دستگاه‌هایی که در این طرح حضور دارند از همه ظرفیت‌ها و توان برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده می‌کنند و یک‌بار دیگر وحدت در شهرستان نهاوند را به رخ همگان خواهند کشید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما