تازه های سایت

کد مطلب: 31567
16. تير 1396 - 23:47
عدم شرکت بازیکنان جدید تیم استقلال در تست پزشکی به چالش بزرگی برای این تیم تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از سرویس ورزش مشرق – در روزهای گذشته موضوع قهر کادر پزشکی تیم استقلال تهران از این تیم و غیبت دکتر نوروزی و دکتر ستوده از اعضای قدیمی کادر پزشکی این باشگاه در سفر تیم استقلال به ارمنستان باعث نگرانی هواداران این تیم شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به شرکت نکردن هیچ یک از بازیکنان جدید استقلال در تست پزشکی دکتر نوروزی در پیامی خطاب به مسئولان باشگاه به این موضوع معترض شده و این روش را برخلاف مقررات رایج در باشگاه های فوتبال عنوان کرد. اینکه بازیکن باید در تست پزشکی شرکت کرده و سلامت خود را هم علاوه بر مسایل فنی به مسئولان باشگاه اثبات کند.

مقایسه یک نمونه مشابه که حدود یک سال پیش در اروپا رخ داد شاید دلیل گلایه کادر پزشکی باشگاه استقلال را واضح تر کند.

حدود یک سال پیش در چنین روزهایی بود که فوق ستاره سوئدی تیم پاری سن ژرمن با کلی سروصدا راهی انگلیس و شهر منچستر شد. ابراهیموویچ که تا سال ۲۰۱۴ جزو ۱۰ بازیکن گرانقیمت دنیا بود این بار با دستمزد هفته ای ۲۵۰ هزار پوند قصد داشت به شیاطین سرخ بپیوندد.

رقمی که با حساب قیمت امروز هر پوند ۴ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار ایران دقیقا معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای هر هفته و ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در ماه می شد.

البته این همه پولی نبود که منچستر می خواست به این بازیکن بدهد! قرار شد به محض قبولی این بازیکن در "تست پزشکی" و ثبت قرارداد، ۸ میلیون پوند، معادل ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم نقداً دریافت کند. بدون مالیات و هیچ کسری دیگری.

کاری به رقم قرارداد و ارزش های این بازیکن برای چنین تیمی نداریم. اینکه مدیران بازرگانی باشگاه ظرف یک ماه، دو برابر این مبلغ را از کنار فروش تی شرت و لیوان باشگاه با عکس این ستاره درآوردند.

نکته نهفته در دل این موضوع "تست پزشکی" بود که زلاتان داد. ابراهیموویچ که توپ را در ارتفاع یک و نیم متری زمین چنان با پا می زند که ۱۰۰۰ نفر با دست نمی توانند با آن ضریب دقت به توپ ضربه بزنند باید در تست شرکت می کرد. کاندیدای توپ طلای فیفا و اروپا هم از این قاعده مستثنی نبود. اتفاقا او در تست آمادگی جسمانی رکورد همه نفرات قبلی را هم شکست. تا آنجا که سایت باشگاه با افتخار این موضوع را در صفحه اصلی اش منتشر کرد و به دید جهانیان رساند که زلاتان برای بازی در منچستر چه تست موفقیت آمیزی داد.

باشگاه منچستر به هوادارانش اعلام کرد؛ ببینید چه بازیکنی برای شما به خدمت گرفتیم که از همه قبلی ها سالم تر و پرقدرت تر است. البته زلاتان هم به این موضوع می بالید که از هر نظر سالم است و بالاترین امتیازات را بدست آورده است.

هفته پیش هم خبر رسید باشگاهی بلژیکی برای استخدام رامین رضاییان با ۱۰۰ هزار یورو برای یک فصل(مقایسه کنید با درآمد یک هفته ای زلاتان در منچستر) از "ملی پوش" کشورمان تست پزشکی گرفته است. در چنین شرایطی چطور ممکن است در باشگاهی به بزرگی استقلال و در ازای پرداخت ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان به بازیکن، نه تستی بعمل بیاید نه کسی جرأت بیان کردن آن را داشته باشد؟

آیا ریال های موجود در حساب باشگاه استقلال تا این اندازه بی حساب و کتاب و بی پایان هستند؟ یا برای هوادار ارزشی قایل نیستند که هر بازیکنی با هر کیفیتی را جذب می کنند تا علاوه بر پر کردن یک جای خالی در لیست تیم، اول یا وسط راه مصدوم شده و دست کادر فنی را در پوست گردو بگذارد؟ واقعا بازیکن استقلال از زلاتان برتر است که نباید تست بدهد؟ کسی می داند کادر پزشکی باشگاه استقلال از چه چیزی ناراحت است؟

 

عجیب تر از همه این اتفاقات این بود که روز چهارشنبه ۱۴ تیر کانال رسمی باشگاه استقلال با انتشار خبری که ساعتی بعد آن را از روی کانالش حذف کرد از اضافه شدن دکتر مهیار مرتضوی پزشک تیم پرسپولیس در دوره سرمربیگری حمید درخشان در این تیم (حدود چهار فصل پیش) خبر داد و عکسی هم از وی در ارمنستان کنار دیگر اعضای کادر فنی تیم منتشر کردکه آن هم از روز کانال حذف شد! ظاهرا هنوز این مشکل پابرجاست و در آستانه شروع لیگ برتر حل نشده است.

ناگفته نماند دکتر نوروزی از حدود ۱۷ سال پیش همکاری خود با باشگاه استقلال را آغاز کرده و در سال های اخیر علاوه بر داشتن سمت های عالی در فدراسیون پزشکی ورزشی مهمترین عامل در مداوا و بهبود ملی پوشان مدال آور کشورمان در رشته های مختلف بوده است. ضمنا وی همراه با کاروان المپیک یا بازیهای آسیایی همواره در رقابتها حضور داشته است. به گفته مسئولان فدراسیون وزنه برداری بهداد سلیمی نیز با کمک دکتر نوروزی به المپیک ۲۰۱۶ ریو رسید.

دیدگاه شما