تازه های سایت

کد مطلب: 29037
14. دى 1395 - 8:29
رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: تا کنون برای ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان نهاوند معادل ۸۷ درصد واحدهای روستایی سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، داود سوری با اعلام این خبر گفت: در شهرستان نهاوند در مجموع 23 هزار و 200 واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد تا کنون 15 هزار و 100 واحد مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی تصریح کرد: براساس حمایت‌های انجام شده تاکنون 70 درصد از واحدهای مسکن روستایی در شهرستان نهاوند مقاوم‌سازی شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند افزود: در حال حاضر نیز مقاوم‌سازی 900 واحد مسکن روستایی در دست اقدام قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود در ایام دهه فجر امسال تعدادی مسکن روستایی در شهرستان به صورت نمادین افتتاح شوند.

وی در ادامه به مشکلات پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان اشاره کرد و گفت: همکاری نداشتن بانک‌های عامل در دریافت سفته زنجیره‌ای از متقاضیان تسهیلات مقاوم‌سازی که از سوی بنیاد مسکن معرفی می‌شوند از مشکلات پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان نهاوند است.

سوری عنوان کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافت اما بانک‌های عامل همکاری لازم را در گرفتن سفته‌های زنجیره‌ای به عنوان وثیقه از متقاضیان ندارند که با مکاتبات انجام شده در حال پیگیری این مسأله هستیم.

وی بیان کرد: در صورتی که تسهیلات مسکن روستایی به روال گذشته پرداخت شود در چهار تا پنج سال آینده 100 درصد واحدهای مسکن روستایی شهرستان نهاوند مقاوم‌سازی می‌شوند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند در ادامه نیز به مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در مسکن مهر خود مالک که در شهرستان نهاوند یک هزار و 138 واحد عقد قرارداد کرده‌ایم و یک هزار و 100 واحد پایان کار گرفته‌اند و در این بخش بسیار موفق عمل شده است.

وی اظهار داشت: در بحث مسکن مهر انبوه‌سازان که قرارداد بین بانک مسکن، انبوه‌سازان و متقاضیان است 744 واحد مسکن مهر انبوه‌سازی در شهرهای زیر 25 هزار نفر عقد قرارداد شد که به دلیل نبود متقاضی مؤثر و تأمین نشدن آورده متقاضی با وجودپیشرفت 15 تا 42 درصدی متأسفانه رها شده به نظر می‌رسد.

سوری تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده تصمیماتی گرفته شده واحدهای مسکن مهر انبوه‌سازان به بخش خصوصی یا متقاضیان واگذار شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

چرا صدور سند در روستای وسچ طولانی است

دیدگاه شما