تازه های سایت

کد مطلب: 28345
26. آبان 1395 - 16:19
تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا با 11 امتیاز بیشترین امتیاز بین هر 12 تیم حاضر در این دور از مسابقات در دو گروه را دارد و رکورد بی نظیر گل نخورده در دور رفت را به جا گذاشته است.
به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مشرق، – بررسی شرایط مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 در همه قاره ها نشان می دهد تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود سفرهای طولانی و بازی های دشوار در گروهش توانتسه در زمره تیم هایی قرار بگیرد که تا این زمان در رقابت های مقدماتی جام جهانی در مرحله آخر هنوز دروازه شان باز نشده است.
 
 بهترین تیم ملی ایران در قرن بیست و یکم/ آمار می گوید به جام جهانی می رویم
بر اساس این گزارش، با مرور نتایج دیگر تیم ها در گروههای دیگر در قاره های آسیا، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقا و اقیانوسیه به آمار جالبی رسیدیم که در ادامه بخش هایی از آن می آید:

*ایران تنها دروازه بسته آسیا
تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار با سوریه هم گلی از حریف خود دریافت نکرد تا دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی را بدون گل خورده به پایان برساند. در این گروه سوریه با 2 گل خورده بهترین خط دفاع را پس از ایران در اختیار دارد. این در حالی است که تیم های صدرنشین گروه دیگر قاره آسیا یعنی ژاپن و عربستان هر یک تا این دور از بازی های 5 گل دریافت کرده اند. البته تفاضل گل عربستان هم مانند تیم ملی ما 4+ است. ناگفته نماند غیر از ایران در گروه A آسیا تیم استرالیا در گروه B تنها تیمی است که مانند ایران باخت نداشته ولی صدرنشین گروهش نیست.

*آلمان و انگلیس عقب تر از ایران
در قاره اروپا مسابقات مقدماتی در 9 گروه برگزار می شود که بین این 9 گروه تنها تیم های آلمان و انگلیس تا امروز درواه شان بسته مانده است. ناگفته نماند که این تیم ها تا اینجا هر یک 4 بازی برگزار کرده اند و از این نظر به لحاظ آماری از ایران که یک بازی بیشتر برگزار کرده عقب هستند. این نکته هم قابل ذکر است که هر دو این تیم ها در گروه های خود صدرنشین هستند.

*آفریقا هم تیم گل نخورده دارد
به گزارش مشرق، در قاره آفریقا مسابقات در 5 گروه 4 تیمی در حال برگزاری است. با این تفاوت که در آفریقا فقط دو هفته از این مسابقات برگزار شده تا در نهایت از هر گروه یک تیم مستقیم راهی جام جهانی شود. با این وجود تیم های ملی فوتبال تونس، گابن، مراکش و اوگاندا 4 تیمی هستند که تا امروز گلی دریافت نکرده اند اما هیچ یک در صدر گروه خود قرار ندارند و چندان قابل قیاس با تیم ملی کشورمان که 5 بازی کرده و گل نخورده نیستند.

*آمریکا تا توانسته گل خورده!
در قاره آمریکای شمالی و مرکزی بازی ها در یک گروه 6 تیمی برگزار می شود. در این گروه تا اینجا که فقط دو بازی برگزار شده کاستاریکا بدون گل خورده از این حیث وضعیتی مشابه با ایران دارد و تیم مکزیک و پاناما بعد از آن دوم سوم گروه هستند. نکته جالب اینکه تیم ملی فوتبال آمریکا در دو بازی قبلی 6 گل خورده و ته جدول را به خود اختصاص داده است.

*برزیل با 9 گل خورده بهترین است!
در قاره آمریکای جنوبی رقابت سنگین تری در جریان است و تیمی در این گروه نیست که کمتر از برزیل با 9 گل دریافتی، کمتر گل خورده باشد. برزیل که همین حالا هم صدرنشین گروه 10 تیمی قاره اش است در 12 بازی که تا اینجا برگزار کرده 9 بار گل خورده ولی صدر جدول است. بعد از این تیم اروگوئه، اکوادور و شیلی دوم تا چهارم هستند.

*یاران مسی 12 گل خوردند
به گزارش مشرق، در آمریکای جنوبی نتایجی که تیم آرژانتین کسب کرده به شدت ضعیف است و این تیم بعد از 10 بازی 12 گل دریافت کرده و در حال حاضر با 19 امتیاز در رده پنجم جدول گروه قرار دارد. یاران لیونل مسی تا امروز نتوانسته اند انتظارات فوتبالدوستان کشورشان را برآورده کنند و از این نظر از سوی رسانه های آرژانتینی به شدت تحت فشار هستند.

*در اقیانوسیه نیوزیلند خوب کار کرده

مسابقات قاره استرالیا در دو گروه 3 تیمی برگزار می شود که تیم نیوزیلند صدرنشین گروه خودش هنوز در دو بازی قبلی گلی از حریفانش دریافت نکرده است. ناگفته نماند فعلا در این قاره دو بازی برگزار شده است.

*پیشرفت یک گله ایران از 2012 تا 2016
تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل هم در نهایت آمار بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص داد. با این تفاوت نسبت به حالا که آن دوره تیم ایران در یک گروه 5 تیمی بازی کرد و در 4 دیدار رفت یکبار دروازه اش را برابر لبنان باز شده دید. گلی که مهدی رحمتی دروازه بان وقت تیم ملی خورد. در حالی که تیم ملی 4 سال بعد و در این دوره به رغم حضور در یک بازی بیشتر هنوز گلی دریافت نکرده است. تیم ملی در دور برگشت آن سال (2012) هم یک بار دیگر از ازبکستان (باز هم این گل در آخرین بازی ملی مهدی رحمتی به ثمر رسید) گل خورد و در نهایت به عنوان بهترین خط دفاع با دو گل خورده در 8 بازی به عنوان صدرنشین گروه به جام جهانی راه یافت.

*بهترین دفاع ایران در قرن بیست و یکم
به گزارش مشرق، بررسی مسابقات ایران در 5 دوره قبلی جام جهانی هم نشان دهنده کار خارق العاده شاگردان کی روش است. تیم ملی فوتبال کشورمان از نظر تعداد گل خورده در 5 دوره اخیر مسابقات مقدماتی جام جهانی امسال بهترین نتیجه را کسب کرده است. مردن کی روش در مسابقات مقدماتی جام های جهانی 2002، 2006، 2010 و 2014 به ترتیب یک، یک، 4 و یک بار گل خورد و در این دوره برای 2018 هیچ گلی دریافت نکرد تا در قرن بیست و یکم فعلا بهترین نتیجه را با این خط دفاع کسب کرده باشد.

*امید به صعود با گل خورده کمتر
بررسی تعداد مجموع گل های خورده تیم ملی در 4 دوره اخیر مسابقات مقدماتی جام جهانی نشان می دهد در دوره هایی که تیم ملی به جام جهانی آلمان و برزیل صعود کرد هم گل های کمی خورده بود.

ایران در 2002 در دور رفت و برگشت مجموعا 7 گل خورد و از راهیابی به مسابقات کره جنوبی باز ماند. در 2006 در مجموع رفت و برگشت 3 گل خورد و با این تعداد گل کم خورده به آلمان رسید و جهانی شد. در 2010 و مسابقات آفریقای جنوبی ما عملکرد ضعیفی داشتیم و در مجموع رفت و برگشت 7 بار دروازه مان باز شد تا از دیدن ژوهانسبورگ باز بمانیم.

ولی در مقدماتی 2014 با کی روش در دور رفت و برگشت روی هم 2 گل خوردیم و به برزیل هم رفتیم تا با آرژانتین دیدار کنیم. با این حساب می توان امید زیادی داشت وقتی در این دوره هنوز همان یک گل دور قبلی در دور رفت را هم نخوردیم به احتمال زیاد می توانیم به جام جهانی 2018 روسیه برسیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما