تازه های سایت

کد مطلب: 28096
10. آبان 1395 - 15:35
استقلال برای آزمودن شانس خود، مسیرش در رقابت‌های جام حذفی را با میزبانی از مس کرمان دسته اولی ادامه خواهد داد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، از ساعت ۱۶:۳۵ دقیقه امروز شاگردان علیرضا منصوریان پس از حذف ملوان نوین به شکست دادن مس کرمان خواهند اندیشید. مسی که با منصور ابراهیم زاده و چهره هایی سرشناس چون مهدی دغاغله،محسن دلیر و مجید ایوبی باتجربه حرف هایی برای گفتن خواهد داشت.
استقلال که در لیگ برتر فعلا روی پله پنجم ایستاده شاید در این اندیشه باشد که قهرمانی در رقابتهای حذفی خیلی آسان تر به حضورش در لیگ قهرمانان آسیا منجر شود. حضوری کم دردسر و بدون نیاز به حضور در مرحله پلی آف رقابت‌ها.
اما آیا گذر از سد مس در استادیوم آزادی پایتخت آسان خواهد بود. مسی که در دو دیدار آخر خود برابر استقلال با ۳ گل ادینهو برزیلی آبی ها را خون به جگر کرد.
 
 
 خاطره تلخ استقلال از حریفی شکست ناپذیر
۹ بازی و دو شکست خانگی
استقلال و مس در ادوار لیگ برتر ۱۶ مرتبه با یکدیگر تقابل داشته اند که حاصل ثبت ۶ پیروزی و ۷ تساوی برای آنها بوده است. استقلالی ها در این میان ۸ مرتبه پذیرای حریف کرمانی در تهران شدند تا ۳ پیروزی و ۴ تساوی را برابر هوادارانشان به ثبت برسانند.
 
استقلال یک مرتبه هم در ایستگاه بیستم لیگ یازدهم شکست خانگی در لیگ برتر را برابر حریف تجربه کرد. آنجا که یکشنبه ۲۵ دی ماه سال ۱۳۹۰ تک ضربه احمد حسن زاده تور دروازه مهدی رحمتی و استقلال را فرو ریخت تا اولین و آخرین پیروزی لیگی مس برابر استقلال در تهران رقم بخورد.
اما در کنار این ۸ دیدار مس یک بار هم در رقابت‌های حذفی شکستی دردناک را به آبی ها در تهران تحمیل کرد. دقیقا ۲ سال و ۸ ماه و ۲۹ روز قبل لوسیانو ادینهو برزیلی که حالا شاگرد امیر قلعه نویی در تراکتورسازی است؛ با گلهای دقایق ۷ و ۸۶ خود خواب استقلال ژنرال را برای رسیدن به دیدار فینال جام حذفی برآشفت تا آبی ها با خاطره ای تلخ امروز در آزادی به میزبانی حریف کرمانی بنشینند.
دغاغله دوباره به رحمتی گل می زند؟
مهدی دغاغله مهاجم پیشین پرسپولیس می گوید سابقه گلزنی به استقلال را دارد و می تواند این کار را دوباره انجام دهد. مهاجم فعلی مس کرمان در لیگ سیزدهم بهترین فصل فوتبالی زندگی ورزشی اش را پشت سر گذاشت.
 
مهدی موفق شد با پیراهن ملوان اسکوچیچ ۱۱ گل به ثمر برساند که یکی از این گلها سهم رحمتی شد. در دیدار چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه استقلال و ملوان آبی ها ۴-۲ مغلوب میزبان خود در ایستگاه ۲۷ لیگ سیزدهم شدند در شرایطی که گل آخر میزبان را دغاغله با ضربه دقیقه ۵۲ به ثمر رساند.
 
 
 
زدن گل طلایی به پرسپولیس و لوبانوف
البته مهاجم ۲۶ ساله حال حاضر مس کرمان فصل قبل با پیراهن سایپا به تیم برانکو هم گل زد. این مهاجم بعد از اینکه در دقیقه۶۴ دیدار سایپا برابر پرسپولیس به میدان آمد در شلوغی جلوی دروازه پرسپولیس دروازه لوبانوف را (۹۱) باز کرد تا علی رغم تمام حرف و حدیث ها در مورد این گل هم سایپا از شکست رهایی یابد و هم مهدی بعد از ملوان، با پیراهن سایپا هم به پرسپولیس گل بزند.
مس شکست ناپذیر
مس حریف امروز استقلال با یک بازی کمتر نسبت به رقبا از ۱۱ دیدار خود ۱۶ امتیاز گرفته تا روی پله نهم رقابتهای لیگ یک قرار داشته باشد. جالب اینکه شاگردان منصور ابراهیم زاده فقط یک مرتبه در ایستگاه هشتم رقابت‌ها برابر ملوان و مایلی کهن مغلوب شده اند و در سایر دیدار ها طعم شکست را نچشیده اند.
حریف امروز آبی ها طی ۱۱ دیدار ۱۲ گل زده و ۹ گل خورده تا امروز با تفاضل گل ۳+ برابر استقلال منصوریان حاضر شود. در واقع امروز می توان با رویارویی منصوریان و ابراهیم زاده به نحوی شاهد تقابل مربیان اسبق نفت هم بود.مربیانی که البته در میانشان آنکه جوانتر بوده عملکردی بهتر از خود- در نفت- بر جای گذاشته است.
 
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما