تازه های سایت

کد مطلب: 27926
1. آبان 1395 - 8:06
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی نهاوند از تولید ۳۲۱ تن عسل مرغوب از ۳۳ هزار کلنی در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین خردمند در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: شهرستان نهاوند ازلحاظ پوشش گیاهی و باغات، وجود گونه‌های مهم زراعی و باغی و گل‌های فراوان در این منطقه، پتانسیل بسیار خوبی برای تولید انواع عسل مرغوب است.

وی با اشاره به اینکه این ظرفیت خدادادی نیازمند احداث صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب است، گفت: مناطق تولید عسل شهرستان نهاوند از مهم‌ترین مناطق استان همدان است که در فصول پرورش و تولید عسل پذیرای شمار زیادی کندوی عسل زنبورداران بومی و حتی کندوهای عسل میهمان از استان‌های مختلف کشور است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی نهاوند بابیان اینکه ۷۵۰ زنبوردار در شهرستان نهاوند فعالیت دارند، عنوان کرد: نهاوند ازلحاظ وجود زنبورداران رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده‌ و از این تعداد ۶۰۰  زنبوردار فعال و بقیه نیز به‌صورت نیمه فعال هستند.

خردمند با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند دارای ۳۲ هزار و ۵۷۵ کلنی زنبورعسل است، گفت: طی سال جاری ۳۲۱ تن عسل مرغوب در نهاوند تولیدشده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان نهاوند ۲۷ درصد تولید عسل استان همدان را بر عهده دارد و سالانه در استان همدان بیشترین عسل را تولید می‌کند، گفت: نهاوند نیازمند صنایع تبدیلی در حوزه تولید و فراوری عسل است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی نهاوند در پایان عسل مرغوب شهرستان نهاوند را به‌عنوان یکی از ده‌ها ظرفیت این شهرستان عنوان کرد و گفت: در صورت بازاریابی مناسب، تسهیل ارائه تسهیلات بانکی و فراهم شدن زمینه‌های فرآوری و صدور این عسل مرغوب ضمن رقابت در بازارهای جهانی به نحو مؤثری می‌تواند به اشتغال پایدار در منطقه کمک کند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما