تازه های سایت

کد مطلب: 27778
11. مهر 1395 - 8:13
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با اشاره به ثبت ۸ وقف جدید در امسال گفت: ۲۲ بقعه متبرکه در نهاوند وجود دارد که طرح بهسازی و نوسازی نسبی ۸ امامزاده در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هشت موقوفه جدید به ارزش تقریبی یک میلیارد و 830 میلیون ریال در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.

وی افزود: این موقوفه‌ها شامل وقف یک قطعه زمین به مساحت 400 مترمربع در روستای تپه‌یزدان با نیت ساخت زینبیه از نوع وقف مشارکتی، وقف سه دانگ یک منزل مسکونی به مساحت 250 مترمربع در شهر نهاوند به نیت تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی، وقف یک قطعه زمین به مساحت 400 مترمربع در روستای برجکی با نیت ساخت مسجد و وقف یک قطعه زمین به مساحت 350 مترمربع در روستای قیلاب با نیت ساخت مسجد از جمله موقوفه‌های امسال است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند تصریح کرد: همچنین وقف یک قطعه زمین به مساحت یک‌هزار و 400 مترمربع در روستای ده‌سرخه با نیت ساخت زینبیه وقف مشارکتی، وقف یک قطعه زمین به مساحت 200 مترمربع در روستای محمودوند با نیت ساخت زینبیه وقف مشارکتی و وقف یک قطعه زمین به مساحت دو هزار و 500 مترمربع در روستای تپه‌یزدان با نیت ایجاد قبرستان وقف مشارکتی از دیگر موقوفه‌های امسال در شهرستان نهاوند محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: وقف یک واحد آپارتمان به مساحت 70 مترمربع با نیت ترویج و تبلیغ قرآن‌کریم که توسط افخم شاهرخی وقف شده است از موقوفه‌هایی است که اخیرا در شهرستان نهاوند به ثبت رسیده است.

اسدپور عنوان کرد: سال گذشته نیز در شهرستان نهاوند تعداد 23 موقوفه به ارزش تقریبی 17 میلیارد و 258 میلیون و 400 هزار ریال به ثبت رسیده است و این موقوفه‌ها شامل زمین زراعی، منازل مسکونی و باغ میوه بوده است.

وی گفت: در چند سال اخیر تعداد موقوفه‌های ثبت شده در شهرستان نهاوند افزایش سه برابری داشته است که این نشان از ترویج فرهنگ خداپسندانه وقف در بین مردم شهرستان نهاوند دارد. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند به نقش مؤثر سفیران وقف و تبلیغات محیطی در ایجاد موقوفه‌های سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با تبلیغات محیطی، نصب بنرها و توزیع بروشورها شهروندان را به این امر خداپسندانه تشویق می‌کند و با معرفی افرادی به عنوان یاوران و سفیران وقف در سطح شهرستان که این افراد به عنوان رابط بین اداره اوقاف در سطح شهرها و روستاها رایزنی می‌کنند و نقش مؤثری را در افزایش تعداد موقوفه‌ها در شهرستان ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به نوسازی و بهسازی بقاع متبرکه افزود: شهرستان نهاوند دارای 22 امامزاده و بقعه متبرکه است که از این تعداد طرح بهسازی و نوسازی نسبی در هشت امامزاده در حال اجرا است.

اسدپور تصریح کرد: امامزاده ابراهیم(ع) روستای عباس‌آباد، امامزاده فضل(ع) در شهر برزول، امام زاده محسن(ع) در روستای بدیع‌الزمان، امامزاده بلقیس و خاتون در روستای دورانه و امامزاده ابراهیم(ع) در روستای دره‌ابراهیم از جمله امامزاده‌های در حال بازسازی و نوسازی نهاوند هستند.

وی بیان کرد: تاکنون اعتبار قابل توجهی برای بازسازی و نوسازی امامزاده‌های شهرستان نهاوند هزینه شده است که بیش از 80 درصد این مبلغ از محل نذورات مردمی و مابقی آن از محل اعتبارات دولتی تأمین شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند گفت: امامزاده جعفر(ع) در روستای کوهانی، امامزاده فضل(ع) شهر برزول، امامزاده ابراهیم (ع) در روستای دره‌ابراهیم و امامزاده بلقیس و خاتون در روستای دورانه از سال 89 برای بازسازی تخریب شدند که کمبود اعتبارات سبب شده است که بازسازی این بقاع متبرکه با تأخیر انجام شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم امسال با پیگیری‌های انجام گرفته از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امورخیریه اعتباری را برای اتمام نوسازی بقاع متبرکه نهاوند جذب کنیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما