تازه های سایت

کد مطلب: 27667
16. شهريور 1395 - 8:49
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: اهدای عضو یک جوان نهاوندی به هشت نفر جان دوباره بخشید.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی دارابی با بیان اینکه خوشبختانه در ارتباط با اهدای عضو در نهاوند به خوبی فرهنگسازی شده است افزود: این عمل خداپسندانه امروز به فرهنگ انسانی و اثرگذار در شهرستان نهاوند تبدیل شده است.

وی گفت: شب گذشته بر اثر واژگونی موتورسیکلت در مسیر روستای ده‌موسی از توابع بخش خزل، جوان 20 ساله روستای رزینی بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد که خانواده آن مرحوم نیز فوراً برای اهدای اعضای فرزند خود اعلام آمادگی کردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند ادامه داد: مسؤولان بیمارستانی در همدان هم سریعاً اقدام به خارج کرد هشت عضو اصلی بدن این جوان کرده و برای اهدا آنها را به تهران منتقل کردند.

این مسؤول افزود: بیماران بسیاری در کشور منتظر دریافت عضو هستند و به علت مشکلات مالی قادر به خریداری آن نیستند که با این کار خداپسندانه، باری از روی دوش این افراد و جامعه برداشته می‌شود.

دارابی ادامه داد: در برخی مناطق روستایی نهاوند که اعضای بدن فرد دچار مرگ مغزی شده به دیگر بیماران نیازمند اهدا شده است تقریباً بیش از 80 درصد از جوانان آن روستا فرم اهدای عضو رایگان را امضا کرده و در اختیار ستاد مربوطه قرار داده‌اند.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1395/06/16/photo_2016-09-06_08-41-29.jpg

 

وی روستای فیازمان از توابع بخش مرکزی نهاوند را جزو روستاهایی نام برد که به محض اهدای عضو توسط جوان ناکامی که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود همه جوانان آن روستا اعلام آمادگی کردند در صورت بروز حادثه غیر مترقبه‌ اعضای بدن خود را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند به نقش رسانه در فرهنگسازی در این زمینه پرداخت و گفت: نقش رسانه‌ها در فرهنگسازی اهدای عضو بسیار اثربخش بوده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

خداوند روح این جوان راشادکندوبه خانواده اش صبرعنایت فرماید.این کاربزرگ واهدائ عضودرنزدخداوندمنان بی اجرنخواهدبود

دیدگاه شما