تازه های سایت

کد مطلب: 27338
12. تير 1395 - 9:40
رئیس اداره ثبت احوال نهاوند گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 816 واقعه ولادت در شهرستان به وقوع پیوسته که 53 درصد آن را پسران و 47 درصد را دختران تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، روح الله مهدوی درنشست کارگروه ثبت وقایع حیاتی شهرستان نهاوند در محل فرمانداری نهاوند گفت: بر اساس موالید صورت گرفته که به طور متوسط در هر شبانه روز 9 نوزاد متولد می شود ترکیب جنسیت شهرستان به ازای هر 114 پسر 100 نوزاد دختر متولد می شود .

وی افزود: طی این مدت 257 واقعه فوت در سطح شهرستان داشته ایم، یعنی در هر شبانه روز نزدیک به سه نفر فوت کرده اند که 60 درصد را مردان و 40 درصد آنرا زنان تشکیل می دهند که نسبت جنسیتی آن 152 فوت مرد در برابر 100 فوت زن بوده است.

وی به وقایع طلاق و ازدواج اشاره نمود و اظهار داشت: همچنین 615 مورد ازدواج در سطح شهرستان به ثبت رسیده که با میانگین هفت ازدواج در هر شبانه روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک و چهاردهم کاهش داشته است.

مهدوی از رشد میزان طلاق در سطح شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس آمار سه ماهه اول سال جاری 105 واقع طلاق در دفترخانه های نهاوند به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته ایم بدین معنی که در برابر هر شش ازدواج یک طلاق وجود داشته است .

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند داشتن آمار وقایع جیاتی را بسیار موثر در برنامه ریزیها عناون کرد و گفت: ثبت وقایع چهارگانه که توسط ثبت‌احوال صورت می‌گیرد، بسیار مؤثرتر از سرشماری است که توسط مرکز آمار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سرشمارهایی که انجام می شود مربوط به دورهای بلند مدت است که البته آمار آن نیز در اختیار ما نبوده و به روز نمی باشد اما ثبت وقایع چهارگانه به روز و واقعی می باشد که برنامه ریزیان از آن می تاونند برای برنامه ریزی استفادخه نمایند .

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما