تازه های سایت

کد مطلب: 26861
16. ارديبهشت 1395 - 13:00
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نهاوند گفت: با همکاری شهرداری نهاوند مزار شهید گمنام حوزه علمیه نهاوند ساماندهی می‌شود.

صفی الله خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: شهرستان شهیدپرور شهرستان نهاوند با تقدیم 850 شهید سرافراز در طول دوران دفاع مقدس و با داشتن مردم انقلابی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

وی اظهار کرد: امروز وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وزنده نگه‌داشتن یاد شهدا در جامعه است و ما باید بتوانیم برای نسل جوان الگوسازی کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نهاوند افزود: در سال گذشته با تلاش مجموعه شهرستان نهاوند و موافقت کمیته جستجوی مفقودین پیکر مطهر یک شهید گمنام به شهرستان نهاوند منتقل شد و در حوزه علمیه برادران نهاوند به خاک سپرده شد.

وی اظهار کرد: با توافقی با شهرداری نهاوند انجام‌شده است در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، قبر مطهر این شهید گمنام توسط شهرداری ساماندهی خواهد شد.

خرم‌آبادی گفت: شهرداری نهاوند ترمیم و بهسازی مزار این شهید والامقام را در صورت تأمین اعتبار در اولویت اقدامات قرار خواهد داد.

وی بیان داشت: در راستای عینیت‌بخشی به شعار زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، با ساماندهی مزار این شهید گمنام که در حوزه علمیه این شهر آرمیده است، چراغ دل مادرانی که هنوز منتظر فرزندان دلبند و نور چشم خود هستند را گرم نگاه می‌دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نهاوند افزود: رسیدگی و ساماندهی مزار شهدای گمنام به این دلیل است که این ما هستیم که به وجود پربرکت این شهدای گمنام نیاز داریم.

وی گفت: در حوزه دفاع مقدس دارای نقطه قوت خیلی خوبی هستیم که باید به‌منظور برجسته‌سازی یاد آن دوران کارهای فراوانی صورت گیرد و انتظار می‌رود با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها این نقاط ساماندهی و به مردم معرفی شوند.

خرم‌آبادی اظهار داشت: در این خصوص شهرداری اقدامات موثری ازجمله نصب تمثال شهدا در فضای شهر را در دستور کار قرارداد و در صورت تأمین اعتبار تمثال مبارک همه شهدای نهاوند را در بلوارهای سطح شهر نصب می‌کند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما