تازه های سایت

کد مطلب: 24336
12. مهر 1394 - 20:25
استاندار همدان در مراسم معرفی فرماندار جدید نهاوند در سخنان خود بارها بر موضوع پایان دادن به مناقشات بی‌پایه و اساس در سطح شهرستان نهاوند و لزوم پیشرفت نهاوند تاکید کرد و اختلافات و حاشیه‌ها را منشأ عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی نهاوند عنوان کرد.

به گزارش سایت گرو، محمدناصر نیکبخت در مراسم معرفی فرماندار جدید نهاوند گفت: نهاوند جای تنش و مجادله و مشکلات قومی و جای درگیری‌ها نیست و این شهرستان به‌اندازه کافی با عدم توسعه خود تاوان این اختلافات را داده است.

وی اظهار کرد: نهاوند سرزمینی است که استحقاق آبادانی را دارد و نباید بی جهات به نهاوند آسیب بزنیم و نهاوند بابت همین اختلافات بی‌پایه و اساس تاوان داده است.

استاندار همدان افزود: چرا باید اجازه دهیم در نهاوند اختلاف انگیزی به وجود بیاید و به‌طورقطع و یقین بدانید که علت عقب‌ماندگی و توسعه‌نیافتگی نهاوند همین اختلافات بی‌پایه و اساس است.

وی گفت: نهاوند خیلی به گردن کشور حق دارد، نهاوند دین سنگینی بر گردن همه مردم ایران دارد چون دروازه ورود اسلام به ایران بوده است.

نیکبخت اظهار داشت: خدا را گواه می‌گیرم سنایی نماینده سابق نهاوند در مجلس نه در جابه‌جایی عبدالملکی و نه در انتخاب حمیدوند به‌عنوان فرماندار نهاوند کوچک‌ترین دخالتی نکرد.

وی بیان کرد: در انتخاب آقای حمیدوند نیز من با او مشورت کردم ولی او حاضر نشد حرفی بزند و گفت: فلانی در این مورد با من مشورت نکن و هر کاری که به صلاح است انجام بده.

استاندار همدان عنوان کرد: از همه مسئولان شورای اداری، بخشداران، روحانیون و همه مردم نهاوند درخواست می‌کنم که هرکسی خواست اختلاف انگیزی کند و همدلی و همراهی مردم را به هم بزند وی را طرد کنید و از چنین افرادی پرهیز کنید.

فرماندار جدید سریعاً به موضوع ساختمان دخانیات نهاوند ورود کند

وی با اشاره به اختلافات شورای شهر و شهرداری گفت: اگر اختلافات، مشکلات، حاشیه‌ها نبود؛ بعدازاین همه مدت که ساختمان دخانیات تخریب‌شده است، نباید الآن این محل به میدانی تبدیل می‌شد که چشم‌ها را نوازش دهد.

نیکبخت اظهار داشت: این بلاتکلیفی نتیجه اختلافات و حاشیه‌ها است و از فرماندار جدید می‌خواهم که سریعاً به این موضوع ورود کند و از شورا و شهرداری کک بگیرد و یک طرح اساسی برای میدان مرکزی نهاوند در نظر گرفته شود.

*** اداره کردن نهاوند به‌اندازه یک استان اهمیت دارد

وی خطاب به فرماندار جدید نهاوند عنوان کرد: شما باید همه تلاش خود را برای دور کردن این اختلافات و تنگ‌نظری‌ها به کار بگیری چون اداره کردن نهاوند به‌اندازه اداره یک استان اهمیت دارد.

استاندار همدان ادامه داد: لازمهٔ وجودی نهاوند در حال حاضر توسعه است و هیچ‌چیز نباید جای توسعه را بگیرد چون در این شهر به‌اندازه کافی توی سر هم زده‌شده است و به‌اندازه کافی برای هم خط‌ونشان کشیده شده است و به‌اندازه کافی اختلاف وجود داشته است.

وی که به‌شدت از این اختلافات در نهاوند ناراحت بود افزود: این اختلافات دیگر در نهاوند کافی است، نهاوند سرزمین شهدای بزرگی است، نهاوند شهر تاریخی است چرا هر کاری که در نهاوند انجام می‌شود با حاشیه همراه است.

نیکبخت گفت: هیچ‌چیز برای من مهم‌تر از توسعه شهرستان نهاوند نیست زیرا نهاوند خیلی طلب دارد نهاوند خیلی محروم است و نهاوند در طول سال‌ها خیلی عقب‌مانده است و این وظیفه شما فرماندار جدید نهاوند است که این مشکلات را حل کنید.

وی بازهم خطاب به فرماندار جدید نهاوند بیان داشت: در هیچ نزاع و اختلاف محلی شما نباید طرف هیچ‌کس را بگیرید بلکه شما باید محل رجوع باشید و از نیروی انتظامی و دادگستری کمک بگیرید و مشکلات را حل کنید به‌گونه‌ای که مسیر توسعه بیشتر تسهیل شود.

*** به هیچ گروه و جناحی اجازه دخالت در انتخابات را ندهید

استاندار همدان افزود: در سالی هستیم که به انتخابات منتهی می‌شود و انتخابات برای ما خیلی مهم است چون امانت مردم است و به فرموده مقام معظم رهبری حق‌الناس است.

وی بیان داشت: بنا به گفته ریاست‌جمهور باید انتخابات را بی‌طرفانه برگزار کنیم زیرا برای ما رأی و انتخاب مردم و ضرورت‌های که باید در امنیت انتخابات داشته باشیم مهم است.

نیکبخت گفت: مجاز نیستید به هیچ‌کسی یا هیچ گروهی و یا هیچ ارگان و جناحی اجازه بدهید که در انتخابات دخالت کند.

وی عنوان کرد: مجری انتخابات فرمانداری و وزارت کشور و ناظر انتخابات نیز شورای محترم نگهبان است و امنیت آن نیز بر عهده شورای تأمین و وزارت کشور است و چه کسی در انتخابات انتخاب شود هدف ما نیست بلکه هدف ما سربلندی و خوش‌نامی نظام و دولت است.

استاندار همدان بابیان اینکه برگزاری سالم انتخابات از اصول ما است؛ بیان داشت: این حق و انتخاب مردم است که به چه کسی رأی بدهند ولی امانت‌داری در اجرای انتخابات از اصول نظام جمهوری اسلامی است و هم مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست‌جمهور است.

*** سد گرین خط قرمز است

وی بیان داشت: 230 میلیارد تومان برای احداث سد گرین نهاوند تخصیص‌یافته است که بانک کشاورزی به‌عنوان سرمایه‌گذار و شرکت خاتم الاوصیاء به‌عنوان مجری طرح انتخاب‌شده‌اند.

نیکبخت گفت: 25 میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای 5 پروژه و طرح سهم شهرستان  است که 100 درصد تخصیص‌یافته است و470 میلیارد تومان نیز برای طرح‌های مشارکتی اختصاص‌یافته  که  درمجموع 495 میلیارد تومان عایدات سفر رئیس‌جمهور برای مردم نهاوند بوده است.

وی افزود:اعتبارات عمرانی داده‌شده به نهاوند برای اتمام بیمارستان 160 تختخوابی، ادامه طرح فاضلاب شهر نهاوند، ایجاد دانشکده علوم انسانی، مجتمع آب‌رسانی و طرح آبیاری تحت‌فشار منظور شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

نهاوند یک شهر کامل سیاسی است و هر کسی کاری انجام می دهد خیال می کنند برای منظور علیه همدیگر است . همه ما باید این دید قدیمی را کنار گذاشته و فقط به پیشرفت سریع نهاوند برسیم مگر نشنیدید ارزش نهاوند برابر یک استان است.

دیدگاه شما