تازه های سایت

کد مطلب: 24197
21. شهريور 1394 - 17:02
من به همراه همسرم میرلا اسفورا به عنوان طراح مو و یک گروه چهارنفره متشکل از مجریان گریم ایتالیایی و یک گروه همکار ایرانی متشکل از مجریانی که سابقه کار در پروژه های تاریخی را داشتند، طراحی و اجرای چهره‌پردازی این فیلم را بر عهده گرفتیم.

به گزارش سایت گرو به نقل از سایت فیلم محمد رسول الله، جیانِتو دِروسی در یادداشت اختصاصی درباره فيلم محمد رسول الله نوشت: این پروژه برای ما امری فراتر از ساخت یک فیلم بود. من به حضرت محمد(ص) به عنوان پیامبری عظیم‌الشأن می‌نگرم و این فیلم را مهم‌ترین تجربه کاری خود تا به حال می‌دانم. در این پروژه، گروه‌های ایتالیایی و ایرانی در کنار هم کار کردند که از این طریق، ارتباط کاری خوبی توام با نوعی آموزش و انتقال تجربیات بین دو گروه برقرار شد.

ایده اولیه شخصیت‌پردازی برای من از طریق مطالعه در مورد شخصیت‌های تاریخی فیلم‌نامه شکل گرفت و ناگفته پیداست که گفت‌وگو با کارگردان و درک تطابق بین کارهای گروه ایرانی و ایتالیایی نیز از عوامل موثر در آن بود. به نظر من وظیفه چهره‌پردازی فقط آرایش چهره‌ها مطابق سن‌وسال و جغرافیا و زمان و مکان نیست؛ بلکه با درنظرداشتن همه این موارد و فراتر از این‌ها، می‌بایست به شخصیت‌پردازی و درک صحیح‌تر شخصیت‌ها و درام جاری در اثر کمک کند که برای این منظور، در وهله اول لازم است انتخاب اولیه بازیگران، انتخاب‌های درستی باشد؛ یعنی بازیگر، اندام و چشم و صورتی مناسب نقش خود داشته باشد.

مثلا در مورد عمده بازیگران زن سینمای ایران، مساله جالب برای من، جراحی بینی اکثر آنان است که برای فیلم‌های تاریخی، قابل قبول و باورپذیر نیست اما به طور کلی، احساس من نسبت به این فیلم، آن است که بازیگران مناسبی برای نقش‌ها انتخاب شدند و در نهایت نیز معتقدم طراحی و اجرای چهره‌ها کاملا طبیعی است و دیده نمی‌شود.

10

1

2

4

6

پایان پیام/

دیدگاه شما