تازه های سایت

کد مطلب: 23995
7. شهريور 1394 - 8:44
مدیر بنیاد مسکن کشور گفت: با بهسازی و مقاوم‌سازی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی تا پایان سال 1405 بیش از 70 درصد مسکن‌های روستایی مقاوم‌سازی می‌شوند.
بیش از 70 درصد مسکن‌های روستایی تا پایان سال 1405 مقاوم‌سازی می‌شوند

علیرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: در طول 12 سال گذشته بیش از یک‌میلیون و 500 هزار واحد مسکن روستایی در کشور بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی اظهار کرد: در مناطق حادثه‌دیده و محروم نیز 350 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است که این کار باهدف کاهش تلفات در هنگام حوادث احتمالی انجام‌شده است.

مدیر بنیاد مسکن کشور افزود: از آغاز روند بهسازی مساکن روستایی تاکنون بیش از یک‌میلیون و 850 هزار واحد مسکن روستایی با استاندارهای تصویب‌شده در قانون سازه کشور و با بهره‌گیری از نظام فنی روستایی مقاوم‌سازی شده است.

وی گفت: تاکنون اعتباری بالغ‌بر 12 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار روستایان قرارگرفته است که در بخش ساخت و بهسازی مسکن روستایی مقاوم هزینه شده است.

تابش بیان داشت: برای آینده نیز طرح جامع مسکن پیش‌بینی‌شده است و بخش مربوط به مسکن روستایی احصا شده است که پس از بررسی و مطالعه به تصویب هیئت دولت رسید.

وی اظهار کرد: بر اساس این طرح تا افق 1405 هرساله باید 200 هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و مقاوم‌سازی شود و به نیاز انباشته نیز پاسخ دهد.

مدیر بنیاد مسکن کشور افزود: اگر سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی را بهسازی و مقاوم‌سازی کنیم و به رشد جمعیت نیز پاسخ دهیم تا پایان سال 1405 بیش از 70 درصد واحد مسکن‌های روستایی مقاوم‌سازی خواهند شد.

تابش گفت: برای سال جاری با همکاری دولت و بانک مرکزی، برای بهسازی 3 هزار میلیارد تومان اعتبارداریم که به تصویب شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی رسیده است.

وی عنوان کرد: پس از تصویب این مقدار سهمیه بانک‌های عامل مشخص‌شده است و سهم هر بانک به شعبه‌های استانی و شهرستانی با توجه به فهرست‌هایی که بنیاد مسکن به آن‌ها داده است؛ ابلاغ‌شده است.

مدیر بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: از 200 هزار واحد سهمیه امسال تاکنون 38 هزار واحد عقد قرارداد شده و امیدواریم تا پایان سال بقیه این قراردادها هم ثبت شود.

وی بیان کرد: با توجه به طرح جامع مسکن، در افق 1405 هم به نیاز رشد جمعیت پاسخ داده‌ایم هم 70 درصد مسکن‌ها مقاوم‌سازی شده‌اند و هم به نیاز انباشته مسکن پاسخ داده‌ایم که دستاورد بسیار خوبی است.

تابش افزود: مبلغ وام ما در حال حاضر 15 میلیون تومان است که بر طبق قانون سالانه تا 15 درصد افزایش پیدا می‌کند و سود وام نیز 5 درصد و مهلت بازپرداخت نیز 15 ساله است.

وی گفت: در بخش بهسازی روستاها نیز از تعداد بیش از 32 هزار روستای بالای 20 خانوار بیش از 94 درصد روستاها طرح هادی آن‌ها تهیه و تصویب‌شده است و دارای طرح بهسازی مصوب هستند.

مدیر بنیاد مسکن کشور اظهار داشت: از این تعداد بیش از 14 هزار و 200 روستا حداقل یک‌فاز و بسیاری دیگر کاملاً بهسازی شده‌اند.

وی بیان کرد: امسال نیز تعداد 2500 روستا را در برنامه بهسازی داریم که به اعتباری بالغ‌بر 2 هزار و 400 میلیارد تومان نیاز دارند.

تابش در پایان عنوان کرد: اعتبارات ما از دو بخش ملی و استانی و از تبصره‌های مختلف تأمین می‌شود که در سال جاری یک هزار و 300 میلیارد تومان به‌عنوان اعتبار ملی و یک هزار و 100 میلیارد تومان در بخش استانی اعتبارداریم که البته بستگی به میزان تخصیص دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما