تازه های سایت

کد مطلب: 23865
31. مرداد 1394 - 14:09
در آستانه سفر هیئت دولت به استان همدان
مردم نهاوند از رئیس‌جمهور چه می‌خواهند؟ + تصاویر
حل معضل بیکاری، احداث سد گرین، نبود کارخانه‌های بزرگ، تکمیل بیمارستان 160 تختخوابی و رسیدگی به وضعیت جاده‌های نهاوند،از مهمترین مطالبات مردم نهاوند از رئیس جمهور در سفر به استان همدان است.

به گزارش سایت گرو، درحالی‌که روز سه‌شنبه سوم شهریور، استان همدان میزبان کاروان تدبیر و امید خواهد بود مردم شهرهای مختلف استان همدان خود را برای استقبال از هیئت دولت در استان همدان و نمایندگان آن‌ها در شهرستان‌ها آماده می‌کنند.

مردم شهرستان نهاوند نیز به‌عنوان سومین شهر مهم استان همدان مطالباتی از دولت تدبیر و امید دارند که امیدوارند با این سفر گره ای از مشکلات مردم ولایتمدار و شهیدپرور نهاوند مرتفع شود.

علی ترکاشوند یکی از شهروندان نهاوند است که در مورد مطالبات مردم نهاوند از رئیس‌جمهور می‌گوید: ضمن خیرمقدم به رئیس‌جمهور محترم به دلیل سفر به همدان شهرستان نهاوند مشکلات فراوانی دارد که امیدواریم باتدبیر جنابعالی و هیئت همراه بخشی از آن‌ها حل شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان نهاوند راه‌ها و محورهای مواصلاتی نهاوند است که متأسفانه هرساله تعدادی از همشهریان و هم‌وطنان عزیزمان را داغدار می‌کند که امیدواریم با اختصاص بودجه کافی نسبت به ساماندهی این جاده‌ها مخصوصاً جاده آورزمان اقدام شود.

 

 

ترکاشوند می‌گوید: بافت فرسوده نهاوند یکی دیگر از مشکلاتی است که خدایی نکرده در صورت بروز زلزله در نهاوند فاجعه به بار می‌آورد.

این جوان نهاوندی می‌گوید عاجزانه از آقای روحانی تقاضا می‌کنیم یک فکری هم به حال بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان همدان یعنی سد گرین بکنند که بعد از گذشت چند سال کار عمرانی تعطیل‌شده است درصورتی‌که با بهره‌برداری از این سد مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی نه‌تنها شهر نهاوند بلکه استان همدان حل می‌شود.

وی مشکل بیکاری در نهاوند و امورات فرهنگی و مربوط به جوانان را از دیگر دغدغه‌های جوانان نهاوند عنوان می‌کند و می‌افزاید: با حل مشکل اشتغال و ازدواج جوانان خیلی از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه به‌طورکلی حل می‌شود که امیدوارم در این راه نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

علی جعفر سهرابی دیگر شهروند نهاوندی است که شغل اصلی او کشاورزی است و بهره‌برداری از سد گرین نهاوند را آرزوی دیرینه مردم این دیار می‌داند و می‌گوید با توجه به اینکه شهر نهاوند یک شهر مخصوص کشاورزی است احداث این سد خیلی از مشکل اشتغال جوانان را حل می‌کند.

 

 

وی گفت: اگر به موضوع کشاورزی در نهاوند پرداخته شود و سد نیز به بهره‌برداری برسد خیلی از روستاییان نهاوندی که به دلیل کمبود آب به شهر مهاجرت می‌کنند در همان روستای خود ساکن می‌شوند و به کشاورزی می‌پردازند.

جعفر قلایی یکی از مغازه‌داران نهاوندی است که حل مشکل بیکاری جوانان نهاوند و کاهش تورم را از مهم‌ترین مطالبات مردم نهاوند عنوان کرد و افزود: شهرستان نهاوند جوانان بسیار مستعد و جویای کاری دارد و درصورتی‌که کارخانه‌ای بزرگ در آن به بهره‌برداری برسد می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی افزود: حرف و عمل مسئولان باید یکی باشد و وقتی به مردمی قول می‌دهند به قول خود وفا کنند مردم صداقت را خیلی بیشتر از وعده‌های دروغ دوست دارند.

 

 

این مغازه‌دار نهاوند اظهار کرد: همه مسئله کشور موضوع هسته‌ای نیست و باید به سایر مسائل جوانان نیز اهمیت داده شود به‌طور مثال جوانی که می‌خواهد ازدواج کند باید چطور 50 میلیون تومان جور کند تا به خانه بخت برود درصورتی‌که درآمدی ندارد.

قلایی می‌گوید: یکی دیگر از مطالبات مردم نهاوند افتتاح بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند است که چندین سال است هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و امیدوارم دولت محترم بودجهٔ خاصی به آن اختصاص دهد.

علی جلالی یکی از جوانان بیکار و جویای کار نهاوند است که نبود کارخانه‌های صنعتی در نهاوند را عامل مهمی در بیکاری جوانان نهاوند عنوان می‌کند و می‌گوید: الآن تعداد زیادی از جوانان باسواد نهاوند بیکار هستند درصورتی‌که اگر کارگاه‌های صنعتی و کارخانه‌ای در نهاوند ایجاد شود آن‌ها می‌توانند مشغول شوند و لقمه‌ای نان برای خانواده کسب کنند.

 

 

وی گفت: از دولت محترم تقاضا دارم به مشکل مسکن و اشتغال جوانان نهاوند توجه کند و برای آن‌ها فکری کند و با کاهش قیمت‌ها زمینه را برای تشکیل زندگی مشترک جوانان فراهم کند.

علی پیش دست یکی دیگر از شهروندان نهاوندی است که یک کارگاه تولید فوم سقف دارد و به دلیل نبود درآمد در آستانه ورشکستی است.

وی می‌گوید: چند سالی است که با همکاری دوستانم یک کارگاه تولید فوم سقف راه‌اندازی کرده‌ایم و همه زندگی‌مان را خرج راه‌اندازی این کارگاه کرده‌ایم و از بانک نیز وام گرفته‌ایم ولی به دلیل نبود درآمد در حال ورشکستگی و تعطیلی کارگاه هستیم.

 

 

این شهروند نهاوندی گفت: در نهاوند 5 کارگاه بودیم که همه تعطیل شدند و کارگاه من نیز در آستانه ورشکستی است و توان تسویه‌حساب با بانک را ندارم و علت این رکود نیز کمبود ساخت‌وساز در نهاوند است چون وقتی ساخت‌وساز بود ما هم درآمد داشتیم.

وی می‌گوید: از دولت تقاضا داریم واحدهای تولیدی را کمک کند و در بحث وام‌ها و تسهیلات کمک‌کننده به تولید کشور باشد چون من الآن 6 نفر را نیز مشغول کردم ولی با این وضع باید آن‌ها را نیز اخراج کنم.

پوردهقان شهروند دیگری است که به ما می‌گوید: امیدوارم با سفر رئیس‌جمهور به استان برکاتی از این سفر نیز نصیب مردم نهاوند شود و مشکلات مردم کمتر شود. مهم‌ترین مشکل کشاورزان نهاوند کمبود آب است که اگر سد گرین به بهره‌برداری برسد خیلی در اشتغال‌زایی تأثیر دارد.

 

 

وی افزود: علاوه بر سد گرین که مطالبه اصلی کشاورزان است نبود کارگاه‌های تولیدی محصولات کشاورزی نیز در این شهر احساس می‌شود به‌طوری‌که کشاورزان مجبورند محصول خود را به‌صورت خام باقیمت پایین به دلالان بفروشند و فراورده‌های محصولات خود را به قیمت گزاف خریداری کنند.

این شهروند نهاوند گفت: من دقیقاً نمی‌دانم که بیمارستان جدید نهاوند چقدر پیشرفت کرده ولی اگر هیئت محترم دولت در این سفر بودجه تکمیل آن را اختصاص دهد هدیه خوبی از طرف دولت برای مردم است چون نهاوند به‌غیراز بیمارستان ساخته‌شده توسط آقای علیمرادیان بیمارستان دیگری ندارد.

مهدی ذوالفقاری دیگر نهاوندی است که می‌گوید از مسئولان تقاضا داریم مشکل بیکاری را در نهاوند جدی بگیرند چون جوانان جویای کار نهاوند الآن در شهرهای دیگر به شغل‌های دیگری روی آورده‌اند درصورتی‌که با ایجاد کارخانه‌های می‌توانند برای شهر خود مثمر ثمر باشند.

 

 

وی گفت: مردم نهاوند درامد زیادی ندارند و به همین دلیل جوانان نمی‌توانند ازدواج کنند درصورتی‌که اگر اشتغال باشد جوانان کار می‌کنند و زندگی تشکیل می‌دهند.

ذوالفقاری بیان کرد: از مسئولان تقاضا داریم به مردم قول دروغ ندهند و نگویند این طرح امسال یا سال آینده افتتاح می‌شود و صداقت داشته باشند.

عباس فلک دین جوان 20 ساله نهاوندی است که از نبود شغل در نهاوند گلایه دارد و می‌گوید با احداث سد گرین و بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند گام خوبی در جهت کاهش تعداد بیکاران نهاوند برداشته می‌شود.

 

 

وی افزود: مشکل ورودی‌های شهر نهاوند نیز درشان مردم نهاوند نیست و هرساله تصادفات زیادی مخصوصاً در جاده نهاوند به ملایر رخ می‌دهد که امیدواریم با این سفر بودجه کافی برای آن در نظر گرفته شود.

به گزارش سایت گرو، این فقط بخشی از مطالبات فراوان مردم نهاوند از ریاست محترم جمهور است که می‌توان احداث سد گرین، افتتاح بیمارستان 160 تختخوابی، ساماندهی جاده‌های نهاوند، معادن دولومیت نهاوند (بیش از 60 درصد معادن دولومیت کشور در نهاوند است)، حل مشکل بیکاری، نبود کارخانه‌های نسبتاً بزرگ در نهاوند، نبود صنایع تبدیلی کشاورزی و استفاده از ظرفیت عظیم گردشگری نهاوند را با توجه به سراب‌های پرتعداد این شهرستان، تنها بخشی از این مطالبات است.

 مردم شهرستان نهاوند مطالبات فراوانی از دولت تدبیر و امید دارند و از محدودیت‌ها بودجه‌ای نیز به‌خوبی مطلع‌اند ولی با توجه به اینکه این شهرستان به دلیل سفیر شدن نماینده سابقش و نداشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی نیازمند توجه ویژه هیئت دولت است تا با تکمیل پروژه‌های در حال ساخت گره ای از مشکلات این مردم عزیز باز شود.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

سلام به نظرم موضوع احداث سد گرين ظلمي بزرگ به مردم است . اگر سد تكميل شود بلافاصله موارد ذيل اتفاق مي افتد : 1- منطقه گردشگري گاماسياب با تهديد مواجه مي شود. 2- امكان برگشت اب به سمت الشتر بيشتر مي شود 3- اب آن براي شرب و كشاورزي مردم شهرهاي مجاور ( ملاير - بروجرد - همدان ) انتقال مي يابد. 4- با توجه به نزديكي سد به گسل كارون ( گسلي كه از درود تا كنگاور امتداد دارد) همواره يك بمب ساعتي خظرناك دشت نهاوند را تهديد خواهد كرد. بهتر بود مسوولين ( بهتر بگويم بزرگان خيلي بزرگ شهر ) بجاي يك سد بزرگ با مطالعه و بررسي كارشناسانه مجموعه از ابگيرها را در مسير گاماسياب و نهرهاي آن ايجاد مي كردند تا هم سفرهاي زير زميني پر اب شوند و تهديد هاي بالا رفع كرد و هم با بودجه هاي كمتر تاكنون چند نمونه آن به بهره برداري رسيده بود.

دیدگاه شما