تازه های سایت

کد مطلب: 23685
21. مرداد 1394 - 8:28
بخشدار بخش خزل نهاوند گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با همکاری شهرداری فیروزان در سطح این شهر ایستگاه‌های مطالعه راه‌اندازی می‌شود.
ایستگاه‌های مطالعه در شهر فیروزان نهاوند راه‌اندازی می‌شوند

به گزارش سایت گرو، فرهاد جهانیان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر فیروزان نهاوند گفت: با توجه به اینکه مطالعه در جامعه امروز جایگاه مهم و شایسته‌ای دارد، بنابراین ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه بیشتر احساس می‌شود و این کار نیاز به هم‌افزایی و مشارکت همگانی دارد.

وی اظهار کرد: در جامعه امروز که اطلاعات و دانش با سرعتی فزاینده در حال رشد و ترقی است یقیناً استفاده از کتب مفید و جدید افراد جامعه را در این رشد و پیشرفت آگاه‌تر و داناتر می‌کند.

 بخشدار بخش خزل نهاوند افزود: امیدواریم با فعالیت‌ها و برنامه‌های ترویج کتاب‌خوانی در بخش خزل و شهر فیروزان شاهد رشد و ارتقای جایگاه مطالعاتی بیش‌ازپیش در این بخش باشیم.

 وی در خصوص تبلیغات هدفمند پیرامون معرفی کتابخانه عمومی شهید قدوسی در سطح شهر فیروزان گفت: استفاده از ظرفیت بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری و نصب بنرهایی مرتبط با این موضوع در مناسبت‌های مختلف در معرفی این کتابخانه خیلی مؤثر است.

جهانیان اظهار کرد: باهدف ترویج کتاب‌خوانی و فرهنگ مطالعه در سطح شهر فیروزان با همکاری شهرداری این شهر درصدد راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در شهر فیروزان هستیم.

بخشدار بخش خزل به همکاری دستگاه‌های مرتبط با موضوع کتاب‌خوانی در سطح بخش تأکید کرد و بیان داشت: کار در حیطه فرهنگ‌سازی به‌خصوص فرهنگ مطالعه کاری فرا بخشی و چندجانبه بوده و نیازمند تعامل تمامی مجموعه‌های ذی‌ربط با یکدیگر است.

امینیان سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند نیز در ادامه این جلسه گفت: شهر فیروزان از دیرباز جز مناطق فرهنگ دوست و اهل مطالعه شهرستان نهاوند بوده و نویسندگان و شاعرانی از این منطقه پرورش‌یافته‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: باسیاست‌های کیفی محوری مجموعه نهاد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و همت و کوشش مسئولین شهر در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در این شهر کتاب دوست باشیم.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند ضمن تبیین برنامه کتابخانه‌ها در راستای رسیدن به افق سند چشم‌انداز 1404 کشور افزود: با توجه به اینکه در سال آخر برنامه پنجم توسعه قرار داریم و اهداف پیش‌بینی‌شده این برنامه مربوط به اداره کتابخانه‌ها به لطف خدا در سطح شهرستان تا حدود زیادی محقق گردیده، یقیناً جهت نیل به اهداف متعالی پیش‌بینی‌شده در سند چشم‌انداز باید همه مجموعه‌های مربوطه در کنار هم تلاش کنند.

وی گفت: بحث نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه نیازمند عزمی جدی و راسخ توسط همه مجموعه‌های مرتبط با این موضوع است که با شناختی که از مجموعه متولی بخش فیروزان حاصل‌شده بی‌شک این نتیجه به دست خواهد آمد.

امینیان عنوان کرد: در شهرستان نهاوند ۱۱ کتابخانه مستقل و فعال با بیش از ۹ هزار عضو وجود دارد که بیش از 83 هزار نسخه کتاب در آن‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما