تازه های سایت

کد مطلب: 23637
18. مرداد 1394 - 7:57
اظهارات توهین آمیز رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان خطاب به روحانی:
از بی‌عرضگی روحانی است که می‌گوید به هیچ حزبی وابسته نیستم/ مگر مرض داشتیم که هزینه دادیم
رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان در ایلام گفت:اگر چه اصلاح طلبان شکست تاریخی خود را تاکنون جبران نکرده اند اما در هر صورت و با توجه به دودستگی ها بین اصولگرایان امکان موفقیت اصلاح طلبان در در مجلس زیاد است.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،حجت الاسلام والمسلمین "محسن رهامی"،رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان صبح امروز در جلسه پرسش و پاسخ که در سالن احتماعات فرهنگیان شهر ایلام برگزار شد،گفت:به عنوان افرادی که با ایجاد ائتلاف در به روی کار آوردن آقای روحانی موثر بودیم با سفر به استان های مختلف علاوه بر شنیدن سخنان مردم به انتقال تجربیاتمان به مدیران شورای اصلاح طلبی در شهرستان ها می پردازیم.

وی هدف جبهه اصلاحات را توسعه دموکراسی و اصلاح ساختار سیاسی کشور عنوان کرد و ابراز داشت: اولین و آخرین خواسته ما اجرای تمام عیار قانون است، جریان اصلاح طلبی ساختار شکن نیست، این حزب ریشه در ۲۰۰ سال گذشته دارد، ۱۵۰ سال پیش که کشورهای منطقه دچار آشوب و جنگ شده بودند بزرگانی از ایران مانند میرزای نائینی و آخوند خراسانی به فکر قانونمند کردن حکومت افتادند و تلاششان بر این بود که بدون درگیری به تدوین و فرم دهی قانون مشروطه بپردازند؛ این آغاز پیدایش اصلاحات در ایران است.

ﺩﺑﯿﺮ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻣﺪﺭﺳﯿﻦ با بیان اینکه تمام ابزارهای حکومت از سقف تا ذیل در اختیار مردم می باشد، افزود: قانون اساسی مشروطه با اینکه مطلوب بود به دلیل تمامیت خواهی حکومت و کم کاری از سوی ما اجرا نشد، ابزارهای لازم مشروطیت را ایجاد کردیم اما از دل آن دیکتاتوری مانند رضاخان سربرآورد، یکی از همین ابزارها ایجاد احزاب سیاسی است، امام خمینی (ره) در تلاش بودند که سیستم شاهنشاهی را اصلاح کنند ولی ساختار حکومت به گونه ای درهم تنیده شده بود که امکان اصلاح وجود نداشت لذا انقلاب را رقم زدند.

رهامی انقلاب اسلامی ایران را بهترین و کم هزینه ترین تحولات نسبت به سایر انقلاب های جهان عنوان کرد و ادامه داد: امام (قدس سره) قانون اساسی را امضا کردند، در این قانون قرار شد که تمام امور، مبتنی بر آراء مردم باشد، قرار بود این حکومت توسط صالحان، فاضلان و پاک دستان اداره شود اما افرادی در این حکومت به روی کار آمدند که نام دولت نهم و دهم را به عنوان فاسدترین دولت در ۲۰۰ سال اخیر به ثبت رساندند، در زمان ناصرالدین شاه نیز نمی توان وزرایی پیدا کرد که این حجم اختلاس، دزدی و کلاهبردی انجام داده باشند، آیا در دوران پهلوی با آن همه فساد، کسی را سراغ دارید که بیش از دولت های مذکور اختلاس کرده باشد؟

وی به ویرانی شهرهای غرب کشور به دلیل جنگ هشت ساله و بیکاری بخش قابل توجهی از مردمان این استان ها اشاره کرد و گفت: اگر بخشی از ۱۸۰ میلیارد تومانی که از محل فروش نفت در دولت پاک دستان به جیب آقایان سرازیر شد و در استان های جنگ زده سرمایه گذاری می کردند جوانان این خطه بیکار نبودند.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید بر این مطلب که برای درمان سرطان و بیماری های قلبی از تجربه پزشکان در اقصی نقاط جهان استفاده می شود باید تجربه های سیاسی جهانی را در حکومت پیاده کنیم، خاطرنشان کرد: قرآن مجید اهداف آسمانی را به روی ما گشوده است این اهداف برای تحقق، به راه های زمینی نیازمند هستند.

رهامی گفت: چرا رقم اختلاس در جمهوری اسلامی ایران بیشتر از کشورهای آلمان، اسپانیا و سوئد است؟ حکومت ما داعیه اسلامی بودن را دارد و منتسب به امیرالمومنین (ع) است، قرار نیست کسی از خارج بیاید برای ما راه حل بیاورد، پیامبر (ص) فرمودند: علم را بجویید حتی اگر در چین باشد، راه های رسیدن به توسعه سیاسی در ۳ هزار سال گذشته توسط اندیشمندان غربی تبیین و ترسیم شده، یکی از مولفه های کنترل قدرت در دنیا، تشکیل احزاب است.

وی ایران را به کشتی تشبیه کرد و ادامه داد: اگر این کشتی سوراخ شود تمام ایرانیان غرق خواهند شد، یک شخص با رای احزاب، اشخاص و انجمن ها بالا می آید و رئیس جمهور می شود، اینکه آن آقا (دکتر روحانی) بگوید من به هیچ حزبی وابسته نیستم نشان از بی عرضگی اوست، از کجا آوردید؟ ما ده به ده و شهر به شهر گشتیم و آراء را به حساب جاری شما حواله کردیم، مگر ما مرض داشتیم که هزینه دادیم، اگر کمک نمی کردیم جلیلی به روی کار می آمد.

ﺩﺑﯿﺮ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻣﺪﺭﺳﯿﻦ با تاکید بر این مطلب که باید بخشی از وقت خود را به مطالعه سیاسی، توسعه مجاهدت ها و آموزش های سیاسی اختصاص دهیم، اذعان داشت: بیشتر احزاب در کشورهای مختلف دنیا بخشی از درآمدهای خود را به این کار اختصاص می دهند زیرا می دانند که اگر این کار را نکنند از جنبش مقدس مشروطه، رضاخان و از انقلاب پاک اسلامی، دولت فاسدی مانند دولت های نهم و دهم روی کار می آیند که حتی حاضر نیستند از مردم معذرت خواهی کنند.

رهامی خطاب به اصلاح طلبان حاضر در جلسه مذکور، گفت: احزاب را گسترش دهید، تشکل های سیاسی و افراد پرنفوذ را دعوت کنید، به تشکیل کمیته انتخابات همت گمارید، جلسات هفتگی تشکیل دهید و گزارش کار خود را برای ما ارسال کنید، از پایش افراد موثر غافل نشوید.

وی با تاکید بر اینکه هرکس که دلش برای ایران می سوزد به شناسایی افراد صالح و پاک دست بپردازد، افزود: کسی را به مجلس بفرستید که اگر آقای مطهری از جای خودشان بلند شدند و تخلفات مجلس را تذکر دادند؛ نماینده شما اولین فردی باشد که به تایید سخنان ایشان می پردازد، اگر تمام ایران همت کند مجلس نیز درست می شود.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: ما در انتخابات ۸۴، ۷۰ درصد از آراء را در دست داشتیم اما نخبگان اصلاحات تک روی کردند و شکست خوردیم، در سال ۱۳۹۲ از این شکست درس عبرت گرفتیم، ۷ ماه وقت داریم، نگران موفق شدن یا شکست خوردن نباشید مهم آن است که راه درست را با ساختار مناسب طی کنیم، هیچ کشوری در دنیا بدون داشتن احزاب قوی، روزنامه های پرکار و آموزش در راستای توسعه سیاسی موفق نمی شود..

رهامی خاطرنشان کرد: بر بستر جمهوری اسلامی و با تصحیح نقاط ضعف، عمل خواهیم کرد، باید مردم را نسبت به صندوق های رای امیدوار کرد، مجموعه دولت اصلاحات و اعتدال نشان داد که راه تعامل با دنیا را بهتر از دیگران می داند.

وی ادامه داد: در این هشت سال یک نفر از نشریات اصلاح طلب و اصول گرا این مطلب را که دولت موسوی پاک دست ترین دولت در تاریخ انقلاب بوده است را مطرح نکرده اند، برخی ها می گویند موسوی فتنه گر است؛ این که حرف نشد، ایشان دولت را با ۱۸ میلیارد به دولت بعدی تحویل داد و دولت بعد میلیاردها دلار بدهی بالا آورد.

دیدگاه شما