تازه های سایت

کد مطلب: 23615
16. مرداد 1394 - 16:28
امام جمعه نهاوند گفت: در دوران پساتحریم توجه به ظرفیتها و تولیدات داخلی می تواند زمینه های خودکفایی اقتصاد کشور را فراهم و به استقلال برساند.
توجه به استعدادها و ظرفیتهای داخلی اقتصاد کشوررا خودکفا می کند

به گزارش سایت گرو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نهاوند با اشاره به توافق اخیر کشورمان گفت:اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری که با تکیه بر توان داخلی بنا شده می تواند کشور را به استقلال اقتصادی برساند و آن را شکوفا سازد .

وی اصلاح الگوی مصرف از سوی مردم را از دیگر لوازم اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: در شرایط تحریم اغلب دیده می شود که پول های زیادی صرف دیگر مسایل غیرضرور و نابه جا می شود که اگر این پولها صرف تولید شود می تواند بسیاری از مشکلات ما را برطرف نماید .

امام جمعه نهاوند با انتقاد از واردات بی رویه خودروهای لوکس به کشور افزود: متاسفانه در اخبار رسانه دیده می شود که ایران یکی از بزرگترین وارد کنندگان خودروهای لوکس در جهان است که این رویه در شرایط تحریم بر خلاف اقتصاد مقاومتی است .

وی افزود: البته این مساله نشان می دهد که در چنین شرایطی برخی ها آنقدر وضعشان خوب است که برای تفریح و پز دادن از ماشینهای لوکس استفاده می کنند و پولهای آنچنانی می دهند .

خطیب جمعه نهاوند در ادامه به دعوت سنای آمریکا از دبیرکل سازمان ملل برای در اختیار گذاشتن اسرار محرمانه توافق اشاره کرد و گفت: اینکه نمایندگان سنا از دبیر کل سازمان ملل می خواهند که اسرار محرمانه توافق نامه را در اختیارشان قرار بدهند خلاف و در تضاد با توافق صورت گرفته است و نشان می دهد که آمریکا به تعهدات خود پایبند نبوده و قابل اعتماد نیست .

وی به اعتراف آمریکا در تسلیم ناپذیری ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا با صراحت اعلام می کند که ما نمی توانیم در برابر سلاحهای دفاعی ایران ایستادگی نمائیم که این مساله نشان می دهد این مملکت با حمله نظامی تسلیم نمی شود .

مغیثی نیا گفت: آمریکا که می داند نمی تواند با زور ایران را وادار به تسلیم نماید دست به سیاست اندلسی کردن ایران زده است و از طریق ماهواره و مواد مخدر و مفاسد اخلاقی می خواهد جوانان ما را به انحراف بکشاند ، که در صورت موفقیت در این کار روحیه مبارزه را در جوانان از بین خواهد برد،لذا خانواده ها باید در این زمینه هوشیار باشند و نگذارند که این سیاست آمریکا محقق شود.

امام جمعه نهاوند همچنین به جنایات رژیم آل سعود در یمن اشاره کرد و گفت: جنایات آل سعود در یمن و صهیونیستها در غزه که مورد حمایت آمریکائیها می باشد هر دو با یک هدف صورت می گیرد و قصد آنها تضعیف توان مسلمانان و تامین امنیت اسرائیل است .

وی باگرامیداشت 17 مرداد و سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی درمزارشریف افغانستان،اظهارکرد: دراین روز باید از زحمات قشر خبرنگار که در عرصه اطلاع رسانی به مردم و جامعه امید و نشاط می بخشند، تجلیل کرد .

دیدگاه شما