تازه های سایت

کد مطلب: 23556
13. مرداد 1394 - 0:32
هفته‌نامه «۹ دی» از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.
توقیف 9 دی و تذکر به کیهان و رجا به دلیل نقد مذاکرات هسته ای

به‌گزارش سایت گرو به نقل از تسنیم، هیئت نظارت بر مطبوعات، هفته‌نامه «۹ دی» به‌مدیرمسئولی حجت‌الاسلام حمید رسایی را توقیف کرد.

در جلسه امروز این هیئت، عملکرد رسانه‌های مکتوب و الکترونیک در خصوص مذاکرات هسته‌ای بررسی شد و با توجه به تبصره «٢» ماده «٥» قانون مطبوعات و همچنین بند «۸» ماده «۶»، هفته‌نامه «٩ دی» توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد.

پایگاه اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی ارشاد اعلام کرد « در مذاکرات و بررسی های جلسه قبل، عملکرد رسانه های مکتوب و الکترونیک در خصوص مذاکرات هسته ای بررسی شد و با توجه به تبصره ٢ ماده ٥ قانون مطبوعات و بند ۸ ماده ۶، هفته نامه «٩ دی» توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد. همچنین مقرر شد بابت برخی تیترها و مطالب روزنامه «کیهان» و پایگاه اطلاع رسانی «رجانیوز» به این رسانه ها تذکر داده شود.»

رجانیوز نوشت: «تلاش برای فشار و محدود کردن رسانه‎های منتقد در دو سال گذشته از سوی دولت به گونه‎ای بوده است که این رسانه‎ها علاوه بر پذیرش تحریم مالی و اقتصادی نهادهای دولتی، بارها تذکر گرفته و به مراجع قضایی نیز معرفی شده‎اند.

در یکی از شدیدترین برخوردهای دولتی با رسانه‎های منتقد، نشریه انقلابی ۹ دی در طول دو سال فعالیت دولت، سه بار توقیف شده است. پیش از این نیز برخی نشریه‎های منتقد دولت از جمله وطن امروز و یالثارات، توقیف و یا به دادگاه ارجاع داده شده بودند.

این در حالی است که دولت در ارائه یارانه مطبوعات به رسانه‎های منتقد و حامی نیز تبعیض‎های قابل ملاحظه‎ای را اعمال کرده و از ارائه آگهی‎های تبلیغاتی به این رسانه‎ها با هدف تحریم اقتصادی رسانه‎های منتقد و کند شدن چرخه فعالیت‎های آنها جلوگیری کرده است.»

دیدگاه شما