تازه های سایت

کد مطلب: 23464
7. مرداد 1394 - 8:10
رئیس آب و فاضلاب روستایی نهاوند خبر داد
تأمین آب روستاهای نهاوند با 80 حلقه چاه مکانیکی
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند گفت: 80 حلقه چاه مکانیکی آب شرب روستاییان نهاوند را تامین می‌کند.
تأمین آب روستاهای نهاوند با 80 حلقه چاه مکانیکی

به گزارش سایت گرو، آیت شیراوند با اشاره به اینکه تأمین آب شرب بهداشتی از اولویت‌های آبفار است، اظهار کرد: در شهرستان نهاوند 169 روستای دارای سکنه وجود دارد که 112 روستا زیر پوشش آبفار قرار دارند.

وی گفت: بر اثر مصرف بی‌رویه آب، میزان آب‌های زیرزمینی دشت نهاوند بیش از 12 متر کاهش یافته و دچار کم‌آبی شده‌اند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی نهاوند صرفه‌جویی در مصرف آب را بهترین راه مقابله با بحران دانست و افزود: تأمین هر متر مکعب آب شرب بهداشتی برای روستاییان بیش از ده‌ها هزار تومان هزینه در بر دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 75 درصد جمعیت روستایی نهاوند زیر پوشش خدمات آبفار قرار دارند، افزود: درصدد افزایش این رقم تا پایان سال به 85 درصد هستیم که در سال‌های آتی نیز به صددرصد خواهد رسید.

شیراوند افزود: جمعیت 75 درصدی زیر پوشش آبفار بدان معنی نیست که دیگر خانوارها زیر پوشش خدمات نیستند بلکه 75 درصد جمعیت روستاها دارای کنتور آب شرب هستند و مابقی نیز از خدمات تأمین آب سالم برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه سالم‌سازی آب شرب روستاها از اولویت‌های این شرکت است، افزود: کلرزنی مستمر آب شرب توسط 88 دستگاه کلریناتور از نوع گازی و مایعی در محل چاه‌های مکانیکی موجب شده آب شرب بهداشتی تحویل روستاییان شود.

مدیر آب و فاضلاب روستایی نهاوند گفت: آب شرب روستاهای شهرستان نهاوند جزء سالم‌ترین ‌آب‌های شرب در استان همدان است.

وی ادامه داد: عواملی مانند کاهش بارندگی، افزایش دمای پنج درجه نسبت به میانگین بلندمدت، مصارف غیر ضرور در بخش خانگی، قیمت ناچیز آب شرب و فرسودگی شبکه آبرسانی موجب کمبود آب در سطح روستاها شده است.

شیراوند افزود: امسال بیش از یکصد فقره انشعاب آب غیر مجاز در روستاهای نهاوند شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد آنها را مجاز کرده‌ایم، گفت: برای رسیدگی به مشکلات حوزه آبفار در روستاها سامانه پیامکی 30001818000003 به صورت شبانه‌روزی فعال است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما