تازه های سایت

کد مطلب: 23300
2. تير 1394 - 12:41
رئیس دادگستری نهاوند گفت: سالانه بیش از 33 هزار پرونده وارد محاکم قضایی شهرستان نهاوند می‌شود.

به گزارش سایت گرو، فیروز مهدی‌پور در دیدار با امام جمعه نهاوند به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه با اشاره به خطیر بودن وظیفه دستگاه قضا اظهار کرد: محاکم قضایی مأمن و پناهگاه آخر مظلومان است پس باید به گونهای رفتار کرد که خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه یکی از مهمترین مشکلات ما در نهاوند کمبود نیروی انسانی در محاکم و کادر اداری است، افزود: کمبود قاضی و کادر اداری در دادگستری و دادسرای نهاوند موجب شده قضات زحمتکش و کادر اداری در این شهرستان به اندازه دو تا سه نفر کار کنند.

رئیس دادگستری نهاوند با اشاره به اینکه سالانه بیش از 33 هزار پرونده وارد محاکم قضایی شهرستان نهاوند می‌شود، افزود: این در حالی است که بیش از 33 هزار و 800 پرونده در سال 93 مختومه و برای آنها رأی صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت 16 شعبه حل اختلاف در شهرهای گیان، برزول، فیروزان، نهاوند و برخی روستاها اظهار کرد: این شعبات موجب شده بخش زیادی از پرونده‌های وارده به محاکم دادسرا و دادگستری در آنها رسیدگی شوند و بار کمبود قاضی و کادر اداری کمتر احساس شود.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 6 هزار و 974 پرونده وارد شعبات حل اختلاف در سطح شهرستان شده است، افزود: این میزان 21 درصد پرونده‌های وارده به محاکم قضایی از جمله دادسرا و دادگستری است.

وی به یکی از محاسن فعالیت شعبات حل اختلاف در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از نیمی از پرونده‌های وارده به شعبات حل اختلاف در نهاوند منجر به سازش می‌شوند که توفیق بزرگی برای این شعبات است.

رئیس دادگستری نهاوند با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه افزود: در این هفته بیش از 50 برنامه آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان برگزار می‌شود که عموماً منجر به آگاهی‌بخشی به آحاد مردم در زمینه‌های مختلف قضایی خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه در نهاوند جرائم مواد مخدر بالاترین حجم پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد که نیاز است برای مقابله با این پدیده شوم همه مردم به میدان بیایند و با آن مقابله کنند./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما