تازه های سایت

کد مطلب: 23260
26. خرداد 1394 - 15:23
رییس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: در حال حاضر با اجرای طرح هادی در 48 روستای شهرستان نهاوند 54 درصد جمعیت روستاهای بالای 100 خانوار تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
پوشش طرح هادی در نیمی از روستاهای نهاوند

به گزارش سایت گرو، داود سوری گفت: بنیاد مسکن به عنوان نهاد متولی ساماندهی عمران روستایی در نهاوند فاز اول اجرای طرح هادی روستایی را در 48 روستا با اعتباری معادل یکصد و 48 میلیارد ریال آغاز نموده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد تاکنون فاز اول عملیات عمرانی 29 روستا با اعتباری معادل 89 میلیارد ریال اتمام یافته و 16 روستا نیز با اعتباری معادل 58 میلیارد ریال به صورت نیمه تمام فعالیت دارند.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند افزود: در سال گذشته برای اجرای طرحهای هادی روستایی 28 میلیارد و 900 میلیون اعتبار ملی و استانی جذب شده که از این میزان 71 درصد تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره در زمینه مقاوم سازی روستاهای شهرستان گفت: از مجموع 23 هزار و 129 واحد روستایی نهاوند تاکنون 68 درصد واحدهای روستایی یعنی 14 هزار و 426 واحد مقاوم سازی شده و پایان کار گرفته اند.

سوری با بیان اینکه شهرستان نهاوند در مقاوم سازی مسکن روستایی عملکرد خوبی داشته افزود: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور 38 تا 40 درصد می باشد که این رقم در نهاوند 68 درصد است.

وی مشارکت مردم در مقاوم سازی مساکن روستایی را از عوامل تاثیر گذار در این زمینه ذکر کرد و گفت: به منظور مقاوم سازی مسکن روستایی در سطح شهرستان فرهنگ سازی خوبی صورت گرفته و بدون وقوع حادثه طبیعی مانند زلزله، مردم خودشان در اینکار پیشقدم شده و اقدام به مقاوم نمودن مسکنهای خود بدون استفاده از تسهیلات بازسازی کرده اند.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند عنوان کرد: به منظور اجرای طرح هادی در روستاها، بنیاد مسکن در فاز اول اقداماتی را مانند پیاده رو سازی، اجرای جدول گذاری، نصب المان جداره سازی و آسفالت معابر اصلی را به عنوان الگو انجام میدهد که در مراحل بعدی وزارت کشور نیز در این کار ورود کرده و مابقی معابر را در فازهای بعدی سازماندهی می کند.

شهرستان نهاوند دارای 169 روستا می باشد که تاکنون عملیات اجرایی طرح هادی در 48 روستا انجام گرفته و 119 روستا نیز در مراحل بعدی قرار دارند که برای اجرای طرح هادی آنها 500 میلیارد ریال مورد نیاز می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما