تازه های سایت

کد مطلب: 23236
20. خرداد 1394 - 9:14
شهردار نهاوند از آغاز عملیات سمپاشی و مقابله با آفات درختان در سطح شهر در آستانه فرا رسیدن فصل گرم سال، خبر داد.
آغاز عملیات سم پاشی درختان در سطح شهر نهاوند

شاهین فرجی فر در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: با افزایش سطح همکاریها و تقویت روابط مردمی، سازمان خدمت رسانی چون شهرداری به اهداف خرد و کلان خود به نحو مطلوبی دست می یابند.

وی اظهار کرد: در همین راستا سمپاشی درختان واقع در خیابان های اصلی و فرعی از 22 خرداد ماه سال جاری توسط نیروهای فضای سبز این شهرداری آغاز می شود.

شهردار نهاوند افزود: در فصل بهار شرایط جوی و رویشی گیاهان برای فعالیت و افزایش جمعیت شته مساعد می شود که فضای سبز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به محض مساعد شدن شرایط جمعیت  شته بر روی درختان و درخچه ها نظیر شته رز، نارون، اقاقیا و درختچه های زینتی و... به سرعت افزوده می شود و در مدت کوتاهی سطح گیاه را می پوشاند.

وی گفت: فعالیت و تغذیه بسیاری از شته ها با ترشح عسلک فراوان همراه است که معمولا این مسئله نیز باعث بروز مشکلاتی برای گیاه و انسان خصوصا در معابر شهری می شود.

فرجی فر با اشاره به اینکه جمعیت شته و عسلک در برخی از عرصه ها به ویژه حاشیه معابر به گونه ای است که شکایت بسیاری از شهروندان به ویژه کسبه را در پی خواهد داشت خاطر نشان کرد: هم اکنون اقدامات کنترلی علیه انواع شته در عرصه های مختلف فضای سبز در برنامه مدیریت شهری قرار گرفته و طبق برنامه های زمانبندی شده در مناطق مختلف شهر با اطلاع رسانی و توصیه های ایمنی که توسط این شهرداری با نصب بنر به شهروندان انجام گرفته از 22 تا 31 خرداد ماه از ساعت 23 لغایت 5 صبح عملیات سم پاشی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد:  برای انجام عملیات سم پاشی از سموم ایمن با خصوصیت عدم آسیب رسانی به پرندگان و حشرات مفید از جمله زنبورعسل استفاده شده است.

شهردار نهاوند در پایان گفت: در زمان سم پاشی از شهروندان درخواست می‌شود از تردد کودکان و افراد بیمار در مسیر سم پاشی جلوگیری کرده و برای رعایت نکات ایمنی از بسته بودن درب و پنجره‌ها اطمینان حاصل کنند و با پارک نکردن اتومبیل‌ها در مسیر سم پاشی با اکیپ سم پاشی فضای سبز شهرداری همکاری نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما