تازه های سایت

کد مطلب: 23149
24. ارديبهشت 1394 - 10:41
رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شعبه 101 جزایی نهاوند شکارچی یک راس قوچ وحشی را به پرداخت 36 میلیون ریال جزای نقدی جریمه کرد.
شکارچی قوچ وحشی در نهاوند 36 میلیون ریال جریمه شد

به گزارش سایت گرو، عزیز قیاسی گفت: اواخر سال گذشته یک شکارچی اقدام به شکار یک راس قوچ کرده بود که این فرد متخلف توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست نهاوند دستگیر شد.

وی اظهار کرد: این شکارچی متخلف طبق حکم قضایی و حسب ماده 12 قانون شکار و صید به پرداخت 18 میلیون ریال جریمه در حق دولت و 18 میلیون ریال در حق محیط زیست به واسطه وارد کردن ضرر و زیان به حیات وحش محکوم شد.

رئیس اداره حقوقی حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: منطقه حفاظت شده ملوسان شهرستان نهاوند دارای 253 گونه از پنج رده جانوری شامل پستانداران، پرندگان، خزندگان، دو زیستان و گونه های مختلف ماهی است.

وی با ذکر اینکه کل و بز، قوچ و میش از عمده پستانداران این منطقه هستند اظهار داشت: گراز ، سمور ، رودک ، گرگ ، شغال، روباه ، تشی، خرگوش و گفتار از دیگر پستانداران موجود در منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند هستند.

وی افعی زنجانی، کورمار، گرزه مار، لاک پشت مهمیزاد، لاک پشت برکه ای خزری، سوسمارهای خانواده آگما و گکو را از جمله خزندگان منطقه حفاظت شده ملوسان برشمرد.

منطقه حفاظت شده ملوسان شهرستان نهاوند با وسعت 9 هزار و 500 هکتار در 24 کیلومتری شهرستان نهاوند قرار دارد و این منطقه دارای قله های مرتفع از جمله کوه شادمانه با ارتفاع دو هزار و 900 متر از سطح دریا است که این کوه با داشتن دره ها و پناهگاه های فراوان در مرکز منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند قرار دارد.

منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند در سال 73 به عنوان منطقه شکار ممنوع و از سال 89 به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد./ایرنا

دیدگاه شما