تازه های سایت

کد مطلب: 23036
15. فروردين 1394 - 9:00
رئیس مرکز فنی و حرفه ای نهاوند گفت: در سال 93 یک هزار و 780 نفر کار آموز به میزان 335 هزار نفر ساعت با حضور در کلاسهای آموزشی فنی و حرفه ای این شهرستان مهارتهای لازم را فرا گرفتند
ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به یک هزار و 780 نفر در نهاوند

به گزارش سایت گرو، احداله ترکمان در گفت و گو با خبرنگاران نهاوند افزود: در شهرستان نهاوند 26 کارگاه آموزشی مشغول فعالیت می باشد که از این تعداد 14 کارگاه مربوط به برداران و 12 کارگاه نیز مربوط به خواهران می باشد.

وی گفت: مرکز فنی و حرفه ای برادران نهاوند در 14 رشته فعال می باشد که در این کارگاهها 150 نفر در رشته هایی مانند مکانیک، برق صنعتی، الکترونیک، اتومکانیک، درودگری، جوشکاری، لوازم خانگی و برق خودرو آموزشهای لازم را فرا می گیرند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای نهاوند افزود: علاوه بر فعالیت دو مرکز ثابت دولتی در سطح شهرستان 20 آموزشگاه آزاد در 9 رشته فنی و حرفه ای نیز در این زمینه فعال می باشد که 11 مرکز آن متعلق به بانوان و 9 مرکز دیگر به صورت دو منظوره می باشد که تاکنون بیش از دو هزار هنر جو در آن شرکت داشته اند.

وی به نقش آموزشهای فنی و حرفه ای در توسعه سرمایه های انسانی گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای می توانند با آموزش مهارتهای لازم به فارغ التحصیلان دانشگاهی نیاز جامعه را در اشتغالزایی تا حدود زیادی برآورده سازند.

ترکمان با اشاره به اینکه مهارت آموزی و استفاده از همه امکانات موجود برای رسیدن به اهداف کلی سند چشم انداز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: جوانان و دانش آموزان را باید از اهمیت فراگیری آموزشهای مهارتی و تأثیر آن در وضعیت معیشتی خانواده ها آگاه کرد.

وی فعالیت بخش بانوان در ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به زنان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در یک سال گذشته بیش از850 نفر یعنی معادل 160 هزار نفر ساعت در رشته های صنایع چوب ، صنایع دستی، سفال، طراحی و دوخت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و دوخت از آموزشهای لازم برخوردار شده و گواهینامه های مربوطه را دریافت نموده اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای نهاوند آموزش زنان روستایی را از دیگر فعالیتهای بخش بانوان ذکر کرد و گفت: به منظور توانمند سازی زنان روستایی نیز امسال 17 هزار و 10 نفر ساعت در چهار کارگاه و 10 حرفه شامل، نازک دوزی زنانه، مانتو دوز، قالیباف درجه یک، تابلو بافی، اتوماسیون اداری، شلوار دوز، هرس کار، مدیریت دفع آفات و امراض گیاهان زراعی و باغی و idsl موفق به کسب آموزشهای لازم همراه با اخذ گواهینامه شدند.

قابل ذکر است که در شهرستان نهاوند دو مرکز ثابت فنی و حرفه ای دولتی وجود دارد که در مرکز برداران 14 کارگاه حرفه آموزی و درمرکز خواهران 12 مرکز حرفه آموزی فعال وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما