تازه های سایت

کد مطلب: 22909
30. بهمن 1393 - 2:14
سرپرست حوزه علمیه معصومیه نهاوند از آغاز ثبت نام حوزه علمیه خواهران جهت تحصیل در سال تحصیلی جدید خبر داد.
ثبت نام حوزه های علمیه خواهران در نهاوند آغاز شد

معصومه بحیرایی در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، اظهارداشت: نظام آموزشی تربیتی حوزه علمیه خواهران با حفظ اصول اساسی حوزه های علمیه تشیع متناسب با ویژگی های اختصاصی بانوان و نیازهای جامعه طراحی شده است.

وی درباره طراحی نظام تحصیلی حوزه علمیه خواهران گفت: دوره های تحصیلی این حوزه کوتاه مدت و هدفمند است و اهداف کلان آن که انتظار می رود در مقاطع و مراحل مختلف تحقق یابد بدین شرح است: تربیت خواهران دین شناس،صاحب نظر، متخلق به اخلاق اسلامی، توانمند در تبلیغ و ترویج آموزه های دینی تدریس، تحقیق، تالیف، مدیریت فرهنگی پاسخگو به نیازهای علمی و اخلاقی بانوان است.

سرپرست حوزه علمیه معصومیه نهاوند افزود: تحصیل در حوزه علمیه خواهران در مقاطع مختلفی انجام می پذیرد و شامل مقطع اول دوره عمومی سطح دو که برابر با مدرک کارشناسی سایر دانشگاه ها است، مقطع دوم دوره عالی یا کارشناسی ارشد و در دوره سوم و چهارم دوره های تخصصی و فوق تخصصی برابر با دکتری و فوق دکتری است.

وی بستر و محیط حوزه را مکانی مناسب جهت تحصیل بانوان و علاقمندان به معارف دینی بیان کرد و گفت: ثبت نام از خواهران علاقمند به تحصیل در این حوزه از ۲۵بهمن ماه آغازشده است و داوطلبان علاقمند باید برای دریافت دفترچه ثبت نام به صورت حضوری به حوزه خواهران و یا به وبگاه اینترنتی www.whc.ir مربوط به مدیریت حوزه های علمیه  خواهران مراجعه نمایند.

بحیرایی درباره شیوه های سنجش داوطلبان گفت: سوابق علمی دوره متوسطه (معدل کل) به‌عنوان معیارسنجش سطح علمی جایگزین آزمون کتبی ورودی شده است و برای هریک ازرشته های تحصیلی ضریب خاصی درنظر گرفته شده شده است.

وی درباره دوره های آموزشی مختلف در حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: دوره حضوری تمام وقت، پاره وقت و نیمه حضوری به‌ عنوان سه دوره مختلف برای علاقمندان به تحصیل در اینگونه مراکز است که هرکدام دارای شرایط و قوانین خاص می باشند.

سرپرست حوزه علمیه معصومیه نهاوند درخاتمه گفت: علاوه بر قبولی و کسب امتیاز در سنجش علمی طی سایر مراحل نظیر مصاحبه، تحقیقات محلی از جمله شروط ورود به حوزه های خواهران است.

حوزه علمیه معصومیه نهاوند در میدان امام خمینی (ره) جنب مصلی نمازجمعه، واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما