تازه های سایت

کد مطلب: 22743
13. دى 1393 - 8:55
معاون ساخت و توسعه راه آهن، فرودگاه و بنادر شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت:ایستگاه راه آهن فیروزان نهاوند با 84 میلیارد تومان اعتبار شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد.
بهره برداری از ایستگاه راه آهن شهر فیروزان نهاوند تا شهریور سال آینده

به گزارش سایت گرو،مسعود نصر آزادی در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مسیر راه آهن غرب کشور در گفت گو با خبرنگاران گفت: با اشاره به طول 533 کیلومتری مسیر راه‌آهن غرب کشور از اراک تا خسروی اظهار کرد: این مسیر در محدوده اراک تا کرمانشاه 267 کیلومتر است که 90 کیلومتر آن انجام شده و مابقی مسیر در پنج قطعه در حال اجراست.

وی با اشاره به خریداری و تامین ریل تا ایستگاه فیروزان، اظهار کرد: جهت تامین ریل باقی مانده مسیر منتظر تخصیص‌های بعدی هستیم تا بتوانیم به موازات تکمیل ایستگاه‌ها، عملیات ریل‌گذاری را نیز انجام دهیم.

نصرآزادی افزود: ایستگاه فیروزان با 84 میلیارد تومان اعتبار با 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که شهریور سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی با اشاره به پیشرفت 90 درصدی عملیات زیرسازی مسیر ملایر به کرمانشاه این پروژه، اظهار کرد: جهت تامین منابع این پروژه از محل فاینانس و ماده 56 در تلاشیم.

نصرآزادی با اشاره به تکمیل تونل‌های مسیر راه آهن ملایر به کرمانشاه تا بهار سال آینده، از اجرای 20 کیلومتر ریل‌گذاری این مسیر از سمت شهرستان ملایر خبر داد.

وی تصریح کرد: ایستگاه کرمانشاه نیز با 68 میلیارد تومان اعتبار 21 درصد پیشرفت دارد که نیمه اول سال 1395 به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، فرودگاه و بنادر با تاکید بر اینکه اتمام پروژه راه‌آهن غرب کشور در محدوده ملایر به کرمانشاه به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: قطعا با پیش بینی 170 میلیارد تومان اعتبار برای سال آینده این پروژه تکمیل نخواهد شد و باید به فکر تامین منابع از محل های دیگر نیز بود.

وی در ادامه با اشاره به طول 263 کیلومتری مسیر راه‌آهن کرمانشاه به خسروی اظهار کرد: در ادامه مسیر راه آهن غرب کشور تا مرز خسروی عملیات زیرسازی توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال انجام است و اولویت تکمیل مسیر تا اسلام آبادغرب و سپس تا مرز خسروی است.

نصرآزادی تصریح کرد: روسازی این مسیر 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات زیرسازی نیز با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی در حال انجام است.

وی با اشاره به وجود یازده تونل و 12 ایستگاه در این مسیر، گفت: در حال حاضر 3.5 کیلومتر تونل در این مسیر انجام شده و حدود 5 کیلومتر دیگر باقی مانده است.

او با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و وزارت راه بر اتمام هر چه سریعتر این پروژه، اظهار کرد: این امر موجب شده تا مطالعات اولیه انجام شده و بازنگری مطالعات همزمان با کار اجرایی پروژه به پیش رود و در حال حاضر 82 درصد کار مطالعاتی پروژه انجام شده است.

وی با بیان اینکه نگرش به اتمام پروژه راه آهن غرب کشور تا مرز خسروی باید جدی شود، اظهار کرد: برخی تردیدها در تکمیل این پروژه تا مرز خسروی وجود دارد که باید تغییر نگرش داده شود که کارهای پروژه هر چه سریعتر پیش رود.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

این قطار قرار بود از نهاوند بگذره ولی به دلیل اینکه نهاوند صاحب نداره رفتن قطار رو بردن کجا...نهاوند بی صاحب مثل همیشه..اینم نظر من

دیدگاه شما